SlovakFitness.sk

Tréning 22. 03. 2018

Jarný tréning s bulinou, ktorý vám pomôže spáliť tuky

ikonka
Je tu jar a konečne sa nám začne po zime vyčasovať. Prichádza však aj obdobie, počas ktorého finišujú u mnohých prípravy na leto – chudnú posledné zvyšky nadbytočných tukov, aby boli pripravení ohurovať ľudí na kúpaliskách.

Spáliť tuky vám pritom pomôže aj tento tréning. Je jednoduchý, rýchly a mimoriadne efektívny. Pomôže vybudovať kondíciu, funkčnú silu a spáliť kalórie. Na jeho absolvovanie pritom potrebujete len časovač a bulinu (kettlebell). A keďže už je tu jar, môžete ho robiť aj na čerstvom vzduchu.

Tréning pozostáva len z troch cvikov: obojručné švihy bulinou, mŕtve ťahy s bulinou a ležatá osmička. Prvé dva cviky sú známe aj u menej skúsených cvičencov, ten tretí pravdepodobne nie. Je však potrebné zvládnuť technicky správne všetky tri predtým, ako sa začne cvičiť takto intenzívne.

Švihom a mŕtvemu ťahu pozornosť venovať nebudeme, ide o jednoduché cviky. Čo si však predstaviť pod ležatou osmičkou?

V stoji na široko uchopíme do pravej ruky kettlebell a pri jemnom pohybe smerom do drepe prejdeme s bulinou predkom pravej nohy a zadom ľavej, pričom pravá ruka ju odovzdá ľavej. Následne sa urobí to isté opačným smerom, pričom dopneme nohy do hornej pozície. Už viete, odkiaľ pochádza názov tohto cviku – trajektória buliny pripomína ležatú osmičku.

Video cviku, ktorý je v angličtine známy ako „figure 8“:


Keď máte všetky cviky technicky zvládnuté, môže sa prejsť k tomuto tréningu. Je založený na vysoko intenzívnom intervalovom tréningu, pričom využíva protokol 15/15. Znamená to, že striedate intervaly 15 sekúnd práce a 15 sekúnd oddychu.

Najskôr urobíte interval prvého cviku, následne druhého a nakoniec tretieho. Takýto okruh vám zaberie 90 sekúnd. Do konca tréningu ich urobíte ešte minimálne 9, nanajvýš 13. Závisí to od vašej kondície a netreba to siliť na úkor techniky cvičenia. Váha buliny by mala byť taká, že ňou urobíte pohodlne 10 opakovaní švihov.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist