SlovakFitness.sk

Tréning 26. 03. 2018

10 kreatívnych tréningových tipov, ktorý musíte poznať I.

ikonka
V dvoch častiach vám prinášame desať kreatívnych tipov, ktoré prospejú vám i vášmu tréningovému snaženiu. Pôjde o maličkosti, ale aj významné poznatky, ktorých aplikáciu by ste mali zvážiť.

Prvých päť tipov je nasledujúcich:

1. Pripravte chrbticu na ranné cvičenie
Ak trénujete skoro počas dňa, mali by ste pred cvičením rozcvičiť chrbticu všetkými smermi, pretože počas spánku platničky absorbujú synoviálnu tekutinu, ktorá je dôležitá pre ochranu vašej chrbtice pri záťaži. Jej účinok zvýšite, keď si chrbticu pred cvičením rozhýbete a zahrejete. Ak to budete ignorovať, budete riskovať problémy s chrbticou neskôr v živote. Vhodné cviky sú hrudný most, metronómy, mačka.

Pozri aj: Skvelý cvik pre tých, čo celý deň presedia za počítačom

2. Spánok ja mocným legálnym steroidom
Spánok je mimoriadne dôležitý pre regeneráciu svalovú i neurologickú. Ak ho máte dostatok, vaša snaha v posilňovni prinesie efektívnejšie výsledky. A zároveň, aj vám sa bude ľahšie cvičiť. Nedostatok spánku nedokážete vykompenzovať ani kofeínom či predtréningovými stimulantmi.

3. Hormóny sú viac ako čísla
Neverte myšlienke, že „fitness“ je len o kalóriách, kilogramoch, sériách a iných číslach. Z dlhodobého hľadiska sú dôležité hormóny, ktorých činnosť podporuje správna životospráva – zdravá výživa, pravidelný pohyb, dostatok oddychu a podobne. Hormóny sú dôležitejšie, pretože prakticky kontrolujú všetko vo vašom tele. Kortizol vás budí, melatonín uspáva, testosterón pomáha budovať svaly a podobne.

4. Viac nie je lepšie
Mnoho ľudí stále verí, že viac je pri cvičení lepšie. Na jednu stranu je pravdou, že telo potrebuje nové výzvy, ale k tréningu treba pristupovať s rozumom a počúvať svoj organizmus. Ak ho budete neustále preťažovať dlhými a ťažkým tréningami, dokáže to narušiť nie len vaše pokroky a viesť k pretrénovaniu, ale aj poškodiť endokrinný systém.

5. Bandáž na kolena – aplikácia a skladovanie
Ak využívate neoprénové bandáže na kolená, viete, ako rýchlo začnú páchnuť po niekoľkých upotených tréningoch. Ak by ste ich skladovali v taške alebo v horúcom aute, je to ešte horšie. Týždenne čistenie ich opotrebováva, a preto je lepšie využiť efektívnejšie využívanie a skladovanie, ktoré predĺži obdobie medzi čistením. Využívajte ich iba, keď ich potrebujete, po docvičení série si ich stiahnite pod kolená a pretočte na druhú stranu. Dá sa to jedným pohybom, ako keď si dávate dole ponožky. A keď ich skladujete, navlečte si ich na pás od športovej tašky vnútornou stranou von, aby sa vetrali. Zaujímavým „hackom“ je aj ich zmrazenie na dve hodiny, po ktorom sa zápach zminimalizuje.

Pozri aj: 10 kreatívnych tréningových tipov, ktorý musíte poznať II.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist