SlovakFitness.sk

Tréning 29. 03. 2018

Posilňovacia veža – najuniverzálnejšie fitnes zariadenie

ikonka
Fitnes nadšenci neustále hľadajú spôsoby, ako vyzerať lepšie a zlepšiť si kondíciu. Ak túžite po ideálnom fitnes zariadení, skôr či neskôr narazíte na dva problémy – nízky rozpočet a obmedzený priestor u vás doma. Dobrou správou však je, že na posilňovacej veži dokážete precvičiť takmer všetky svalové skupiny a časti tela. Ak nemáte čas chodiť pravidelne cvičiť do posilňovne, ale chcete trénovať v pohodlí domova, budete potrebovať jednoduché, no efektívne zariadenie. Práve posilňovacia veža je prepracovaný a výkonný stroj ideálny do telocvične i na domáce použitie.

AKO VÁM POSILŇOVACIA VEŽA ZLEPŠÍ KONDÍCIU
Na kvalitnej, robustnej a bezpečnej posilňovacej veži dokážete vykonávať všetky druhy cvikov od drepov až po zdvihy. Rozsah pohybu je pritom prirodzený a pri cvičení svaly nadmerne nepreťažujete. Pri cvičení je sval počas celej aktívnej fázy pohybu v rovnakom napätí (pri voľnej váhe, napr. cvičení s činkami je určitý bod, keď je napätie vyššie). Cviky môžu byť jednoduché ale aj komplikovanejšie, keďže toto zariadenie je veľmi univerzálne. Posilňovacie veže sú veľmi obľúbené a sú lacnejšou alternatívou k drahej permanentke do fitka. Na posilňovacej veži cvičíte buď iba s vlastnou váhou, na zvýšenie záťaže môžete využívať závažia na činky. Ktoré časti tela môžete na veži posilňovať?

Posilňovacia veža inSPORTlinePOSILŇOVANIE HRUDNÍKA
Kľuky patria k najobľúbenejším a najúčinnejším cvikom. Spevnia nielen hrudník, ale aj ramená, prsné svaly a tricepsy. V prípade potreby môžete robiť kľuky ešte hlbšie a to využitím rukovätí na veži. Pre začiatočníkov to môže byť náročné, ale je to veľmi efektívny spôsob ako mať silné svalstvo hrudníka a ramien.

PRECVIČTE SI TRICEPSY
Posilňovacia veža je skvelým prostriedkom na vytvarovanie a vyrysovanie tricepsov, najmä vďaka zhybom na bradlách. Práve pri zhyboch dáte zabrať tricepsom, ale i hrudníku, pričom na dokončenie správneho zhybu musíte držať váhu celého tela so zachovaním rovnováhy. V spodnej polohe je dôležité klesnúť až pod bod, v ktorom sú lakte v pravom uhle voči telu. Niektoré modely sú tiež vybavené aj hrazdou na jednej strane a bradlami na druhej, iné majú oba prvky na rovnakej strane.

SPEVNENIE CHRBTA
Väčšina fitness nadšencov vie, ako si spevniť chrbtové svalstvo pomocou zdvihov na hrazde. Hrazda je bežnou súčasťou posilňovacej veže, úchop si pritom môžete zvoliť individuálne – zhora či zdola, s rukami blízko seba alebo ďalej od seba. Ak je pre vás dôležité využívať hrazdu s úchopom v rôznych vzdialenostiach, pravdepodobne vám nebude stačiť taká veža, ktorá má hrazdu iba v podobe dvoch rukovätí po stranách. Hľadajte vežu, ktorá má hrazdu v podobe horizontálnej tyče, aby ste dokázali rôznymi spôsobmi precvičiť bicepsy, ramená a chrbát.

VYPRACUJTE SI BRUŠNÉ SVALSTVO
Väčšina posilňovacích veží má aj bradlá, ktoré vám pomôžu pri spevňovaní brušných svalov. Pri prednožovaní na bradlách zapájate priame i šikmé brušné svaly. Predlaktia si položte na bradlá, chrbát pritlačte o zvislú podložku a prednožujte nohy. Pohodlie zvyšuje mäkké čalúnenie pod predlaktím a na chrbte.

BENEFITY POSILŇOVACEJ VEŽE
Posilňovacia veža umožňuje intenzívny tréning konkrétnych svalových skupín. Jej ergonómia zabezpečuje bezpečný tréning bez ohľadu na váhu, vytrvalosť a skúsenosti cvičenca. Využíva hmotnosť tela ale aj závažia, v závislosti na jej type. Odborníci odporúčajú používať vežu na zvýšenie srdcovej frekvencie ako aj tréning celého tela bez potreby použitia ďalších samostatných fitnes strojov či zariadení.

Svoju popularitu si zaslúži aj vďaka tomu, že eliminuje pravdepodobnosť zranenia pri záťažových alebo rýchlostných tréningoch. Veže sa vyrábajú v rôznych štýloch, dizajnoch a farebných prevedeniach, aby sa hodili do každej domácnosti. Každý model má viacero cvičebných stanovíšť, ktoré poskytujú široký repertoár cvikov na jedinom prístroji. Za menej ako 30 minút si dokážete precvičiť celé telo, spálite kalórie a výsledky na seba nenechajú dlho čakať.

Vhodnú posilňovaciu vežu si vyberiete v e-shope inSPORTline, alebo ak navštívte jednu našich kamenných predajný, kde Vám poradia naši vyškolení predajcovia.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
upazovanie-s-jednoruckami-preco-a-ako-robit-tento-cvikUpažovanie s jednoručkami – prečo a ako robiť tento cvik? desat-strategii-budovania-sily-ktore-nikdy-nezostarnuDesať stratégií budovania sily, ktoré nikdy nezostarnú10-tyzdnov-ktore-vam-prinesu-svalovu-hmotu-i-silu10 týždňov, ktoré vám prinesú svalovú hmotu i silu ako-sa-zotavit-z-treningu-efektivnejsieAko sa zotaviť z tréningu efektívnejšie? byt-v-pozicii-dosky-viac-ako-10-sekund-by-mohlo-byt-zbytocneByť v pozícii dosky viac ako 10 sekúnd by mohlo byť zbytočné
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist