SlovakFitness.sk

Výživa 18. 09. 2018

Sedem jedál, ktoré zvýšia kolagén vo vašom tele

ikonka
Nepotrebujete doplnky výživy na to, aby ste si v tele podporili kolagén. Existuje niekoľko jedál, ktoré vo veľkej miere prospievajú jeho produkcii a udržiavajú pokožku, kĺby a vlasy zdravšie.

Naše telo si vie kolagén vytvoriť prirodzene, no čím sme starší, tým je tento proces menej efektívny. To sa prejavuje aj horším stavom pokožky, vlasov a kĺbov. Suplementy sú propagovanou cestou k zlepšeniu ich stavov, no stále je tým najlepším strava. A najmä týchto sedem jedál:

1. Červená paprika - obsahuje veľa vitamínu C, ktorý je potrebný pre dostatočne množstvo kolagénu v tele. Podporuje jeho syntézu a tá bez jeho prítomnosti nie je efektívna.

2. Paradajky - obsahujú veľa lykopénu, vďaka čomu chránia kolagén od vonkajšieho poškodzovania infračerveným žiarením či imisiami. Lykopén tiež chráni vašu pokožku.

3. Sladké zemiaky - jeden sladký zemiak vám poskytne viac vitamínu A, ako potrebujete. Tento vitamín pomáha udržovať v zdraví vašu pokožku a kĺby. Pomáha obnovovať viac kolagénu a podporuje bunkový rast. V tomto smere môže byť dobrou alternatívou aj mrkva.

4. Vajcia - vaječné žĺtka sú bohaté na cholín, ktorý sa premieňa na aminokyselinu glycín. Tá je zahrnutá pri tvorbe kolagénu v tele. Z vajec si môžete urobiť omeletu s využitím napríklad červenej papriky a paradajky, aby ste dostali z tohto pohľadu fantastické jedlo.

5. Losos - zdravé tuky z lososa majú ochranný účinok pre vašu pokožku. Omega-3 mastné kyseliny predchádzajú rozkladu kolagénu, ku ktorému môže viesť aj dlhé vystavenie sa slnečnému žiareniu. Rastlinnou alternatívou môže byť avokádo či vlašské orechy.

6. Morčacie mäso - poskytne bielkoviny, v ktorých je bohato zastúpená aminokyselina lysín. Tá je jednou z troch najviac zastúpených aminokyselín (aj prolín a glycín) potrebných pri syntéze kolagénu. Morčacie mäso je bohaté aj na cholín, ktorý sa v tele mení na glycín.

7. Slnečnicové semienka - len 30 gramov sušených slnečnicových semienok vám poskytne 38 % vášho denného príjmu vitamínu E, ktorý pomáha predchádzať vráskam a previsnutej koži.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
sedem-jedal-ktore-potencialne-zvysuju-riziko-rakovinySedem jedál, ktoré potenciálne zvyšujú riziko rakovinytri-zvyky-ktore-vam-pomozu-udrzat-si-vyrysovane-teloTri zvyky, ktoré vám pomôžu udržať si vyrysované telosacharidy-na-veceru-mozno-to-nie-je-az-taky-zly-napadSacharidy na večeru? Možno to nie je až taký zlý nápad sest-jedal-ktore-vam-pomozu-predlzit-zivotŠesť jedál, ktoré vám pomôžu predĺžiť život ako-znizit-chut-na-nezdrave-jedlo-par-lahkymi-krokmiAko znížiť chuť na nezdravé jedlo pár ľahkými krokmi?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist