InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Ako poraziť zlozvyky znižujúce vašu motiváciu?

09. júna 2013
Ako poraziť zlozvyky znižujúce vašu motiváciu?
Ak sa snažíte dosiahnuť nejaký cieľ, je pre vás určite dôležitá aj otázka motivácie, aby ste neprišli o snahu schudnúť či nabrať svalovú hmotu. Často sa však aj neúmyselne dopúšťate zlozvykov, ktorá vás o motiváciu uberajú. Aké sú to a ako ich prekonať?

Motivácia je aj u profesionálnych športovcov niekedy ťažko udržateľná, no špecialisti vedia, na čo si majú dávať pozor a pomáhajú im z obdobia krízy. Vám snáď pomôže niekoľko nasledujúcich riadkov, na ktorých si identifikujeme zlé zvyky a ukážeme si, ako ich eliminovať.

1. Neplánujete dopredu

Vo svojom živote máte okrem cvičenia aj mnoho iných vecí, o ktoré sa musíte postarať. Môže sa to zdať neprehľadné a skutočne sa to stáva vašou prekážkou. Túto prekážku je však jednoduché preskočiť, ak si plánujete veci dopredu. Plánujte si vás týždeň, váš deň. Sadnite si s perom a zápisníkom, a naplánujte si svoje aktivity tak, aby ste si aspoň päť dní v týždni vyhradili hodinu pre tréning. Takisto si môžete dopredu naplánovať vás jedalníček. Ak si osvojíte tento zvyk, už ste na polceste k víťazstvu.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Robíte dokola stále to isté

Nie je nič horšie ako stratiť motiváciu z nudy. Áno, ak robíte stále dokola to isté, ak cvičíte každý deň rovnaké partie, ak robíte každý deň v rovnakom poradí rovnaké cviky, ľahko sa k vám dostaví nechuť pre monotónnosť, pri ktorej sa z tréningových jednotiek stáva utrpenie. Preto by ste si mali tréningy vyskladať tak, aby v nich nechýbala pestrosť. Obmieňajte cviky, ich poradie, meňte váhy, série a opakovania... Každé tri mesiace si taktiež zmeňte celkový tréningový program. Zmeny prinesú lepšie výsledky.

3. Stretávate sa s nesprávnymi ľuďmi

Hovorí sa, že vy ste priemerom piatich ľudí, s ktorými sa stretávate najčastejšie. Možno toto číslo v skutočnosti nie je pravdivé, ale faktom je, že vaši najbližší ovplyvňujú vás. Ak máte medzi priateľmi ľudí venujúcich sa fitness, je to pre vás výhra. Ak však nie, ubezpečte sa aspoň, že vás podporujú a nie odháňajú od vašich cieľov. Pokiaľ vám v tomto smere pomáhajú, motivácia by mala zostať vyššia. Ak si z vás robia žarty alebo sa na vás hnevajú, ak s nimi nechcete ísť na víkendovú chatu, možno je čas prehodnotiť si vzťah k nim.

4. Máte na okolí nezdravé jedlá

Najhoršie pri diéte je, ak ste už pri svojej mentálnej hranici a iba silou motivácie sa udržiavate v povolenej zóne. Ak sa však pozriete okolo seba a na stole uvidíte sladkosti, slané tyčinky či chutné malinovky, nemusíte si jednoducho pomôcť a siahnete po nich, čo zníži vašu motiváciu a pokazí vašu diétu. Ak sa toto deje práve u vás, je čas to zmeniť. Ak žijete s inými ľuďmi, požiadajte ich aspoň, aby tieto nezdravé veci nedávali na oči. Najlepšie však je, ak na dosah nebudú vôbec.

5. Neprijímate dostatok potravy

Častým zlozvykom, hlavne u ľudí, ktorí sa snažia schudnúť, je, že nedodávajú telu dostatok jedla. Čím dlhšie to však robíte, tým horšie sa cítite. A aký výsledok dosiahnete tým, že sa cítite zle? Aký výsledok dosiahnete tým, že sa takto trápite? Jedine taký, že stratíte motiváciu, podľahnete pokušenie a nedosiahnete svoj cieľ. Nemusíte sa báť jesť, ak budete vyberať zo zdravých alternatív tak, aby ste do seba dostali potrebné množstvo energie a živín. Menšie jedlá viackrát denne a pravidelne dodržiavanie tréningov vás dovedú k štíhlej postave.

6. Nedoprajete si oddych

Ak toho máte v živote veľa, je možné, že urobíte jednu povinnosť a po nej okamžite presuniete svoju pozornosť na ďalšiu. Na konci dňa si všimnete, že ste ich urobili dosť, no cítite sa unavení, lebo ste si nedopriali oddych. A čo je najhoršie, váš tréning je ešte len pred vami. Snažte sa dostatočne oddychovať, spite aspoň sedem a pol hodiny a vyskúšajte trebárs meditáciu. Čím viac budete mentálne svieži, tým nižšia bude aj vaša únava a vyššia bude vaša motivácia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist