Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 21. 04. 2019

Osem zlých vecí, ktoré môžu byť pre vás dobré

ikonka
Niektoré veci sú zlé. Aspoň si to o nich myslíme. Niekedy si však neuvedomujeme, že všetko zlé je na niečo dobré. A aj v tomto prípade vám prinášame prehľad vecí, ktoré majú svoje mínusy, ale dokážu byť pre vás aj dobré.

Ak využijete nasledujúce činnosti správnym spôsobom, potom môžu mať pre vás viac pozitív ako negatív:

1. Behanie na betóne - malo by byť zlé pre vaše kĺby, ale nová štúdia ukázala, že v skutočnosti takéto behanie znižuje riziko osteoporózy a predchádza degenerácii kolien. Samozrejme, dôležité je vybrať si obuv, ktorá bude pre vás vhodná.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vystavovanie sa slnku - mnohí varujú pred škodlivým vplyvom slnečného žiarenie a je pravda, že UV žiarenie spôsobuje rakovinu. Ak sa však vystavíte slnku len na niekoľko minút a vyhnete sa opaľovaniu v čase medzi 11. a 16. hodinou, tak bude mať pre vás prospešné účinky preto, lebo podporí tvorbu vitamínu D, ktorý udržuje zdravé kosti, predchádza rakovine, skleróze, cukrovke. Z iných zdrojov ho získavame len ťažko.

3. Tučné mliečne výrobky - kanadskí vedci zistili, že ženy, ktoré jedli nízkotučné mliečne výrobky, mali vyššie riziko neplodnosti ako tie, ktoré prijímali plnotučné mliečne výrobky. Vedci vo Walese zase prišli na to, že tí muži, ktorí jedávali mliečne výrobky, mali o 60 percent nižšiu pravdepodobnosť rozvoja metabolického syndrómu. Samozrejme, s tučnými mliečnymi produktmi to netreba preháňať, aby ste neprijímali príliš veľa kalórií.

4. Počítačové hry - vedci zistili, že deti, ktoré hrajú počítačové hry, si zlepšujú svoju koordináciu medzi rukami a očami. Takisto môže ich hranie viesť k zvýšeniu IQ. Hry založené na simulácii zase zlepšujú ich strategické myslenie a učia ich plánovať. Mnohí sa vďaka hrám naučia chápať koncepty fyziky. Samozrejme, netreba to s hraním ani preháňať.

5. Počúvanie hlasnej hudby - vedci zistili, že čím je intenzita hudby vyššia, tým prináša viac pôžitku. Asi to však nestojí za stratu sluchu, a tak treba hlasitosť obmedzovať na 30 decibelov. Vtedy je rovnaký pôžitok z počutého, ako aj trebárs pri 90 decibeloch. Po koncertoch, kde sú decibely vyššie, by ste mali nasledujúci deň dopriať vaším ušiam oddych.

6. Písanie správ namiesto telefonovania - mnohí v tom vidia ďalší spôsob, ako sa odkloniť od ľudskej komunikácie. Zistilo sa však, že písanie správ zlepšilo vzťah medzi rodičmi a deťmi viac ako telefonovanie.

7. Kofeín - často býva predmetom kritiky, ale sú dôkazy, že je pre vaše telo prospešný. Bojuje proti vzniku Parkinsonovej či Alzhmeierovej choroby, môže bojovať proti žlčovým kameňom a zvyšuje športovú výkonnosť. Nemali by ste však denne prijať viac ako 300-400 mg.

8. Alkohol - to, že červené víno dokáže chrániť srdce vieme. Viete, že to dokáže aj pivo? Samozrejme, rozhodujúce je, aby ste ich pili s mierou. Alkohol totiž v opačnom prípade dokáže napáchať veľa škody.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist