Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Motivácia 12. 05. 2019

Ako dosiahnuť v posilňovni viac osobných rekordov?

ikonka
Máte radi ten pocit, keď dosiahnete nový osobný rekord? Je to jedna z najmotivujúcejších a najvzrušujúcejších súčasti silového tréningu. Elisabeth Akinwaleová vám poradí, ako ich dosahovať častejšie.

Osobné rekordy sú skvelým meradlom pokrokov bez toho, aby ste sa museli porovnávať s inými. Ak vás zaujíma to, ako ich dosiahnuť viac, potom by ste si mohli osvojiť nasledujúce štyri tipy:

1. Dodržujte svoj program
Dodržiavanie progresívneho tréningového programu je kľúčové pre zvyšovanie vašej sily a tým pádom aj vášho osobného maxima. Ak v tom nie ste zbehlí, najlepšie je konzultovať to so špecializovaným trénerom, ktorý vám pomôže vytvoriť program na 6 až 12 týždňov. Ten by mal zahŕňať základné aj podporné cviky. Potom je nutné sa ho držať a splniť ho až do konca predtým, ako otestujete svoje nové maximum.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Majte svoj rituál
Keď už sa budete pokúšať o vyskúšanie svojho nového maxima pre jedno opakovanie, mali by ste zabrániť váhaniu a strate sebavedomia tým, že budete mať zaužívaný rituál, ktorý pred týmto veľkým momentom budete uplatňovať. Kľúčové je mentálne sa nastaviť k tomu, aby ste využili adrenalín a energiu vo svoj prospech. Môže ísť o vizualizáciu, spôsob dýchania, niečo fyzické alebo menšia choreografia pred tým, ako sa dotknete činky. Niečo, čo vám zvýši koncentráciu a čo vás nabudí.

3. Dobre si svoj pokus naplánujte
Keď dokončíte svoj tréningový program a budete chcieť otestovať svoje nové silové maximum, mali by ste si naplánovať cestu k tomu jednému vytúženému opakovaniu. Najskôr by ste sa mali zahriať sekvenciou s vyšším portom opakovaní takými váhami, aby ste sa pred hlavným pokusom príliš neunavili: 4 opakovania so 60 % vášho maxima, 3 opakovania so 70 %, 2 opakovania s 80 %, 1 opakovanie s 90 %, 1 opakovanie s 95 %, 1 opakovanie s 98 %, 1 opakovanie so 101 %, čo bude váš nový rekord.

4. Buďte konzistentní v ostatných oblastiach
Práca k novému osobnému rekordu nie je len o tréningu. Musíte byť konzistentní aj v oblastiach mimo posilňovne, či už ide o výživu, oddych alebo regeneráciu. Musíte voliť také alternatívy vo svojom životnom štýle, ktoré vám pomôžu uspieť v posilňovni.

Zdroj: Strong

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist