Motivácia 12. 05. 2019

Ako dosiahnuť v posilňovni viac osobných rekordov?

ikonka
Máte radi ten pocit, keď dosiahnete nový osobný rekord? Je to jedna z najmotivujúcejších a najvzrušujúcejších súčasti silového tréningu. Elisabeth Akinwaleová vám poradí, ako ich dosahovať častejšie.

Osobné rekordy sú skvelým meradlom pokrokov bez toho, aby ste sa museli porovnávať s inými. Ak vás zaujíma to, ako ich dosiahnuť viac, potom by ste si mohli osvojiť nasledujúce štyri tipy:

1. Dodržujte svoj program
Dodržiavanie progresívneho tréningového programu je kľúčové pre zvyšovanie vašej sily a tým pádom aj vášho osobného maxima. Ak v tom nie ste zbehlí, najlepšie je konzultovať to so špecializovaným trénerom, ktorý vám pomôže vytvoriť program na 6 až 12 týždňov. Ten by mal zahŕňať základné aj podporné cviky. Potom je nutné sa ho držať a splniť ho až do konca predtým, ako otestujete svoje nové maximum.

2. Majte svoj rituál
Keď už sa budete pokúšať o vyskúšanie svojho nového maxima pre jedno opakovanie, mali by ste zabrániť váhaniu a strate sebavedomia tým, že budete mať zaužívaný rituál, ktorý pred týmto veľkým momentom budete uplatňovať. Kľúčové je mentálne sa nastaviť k tomu, aby ste využili adrenalín a energiu vo svoj prospech. Môže ísť o vizualizáciu, spôsob dýchania, niečo fyzické alebo menšia choreografia pred tým, ako sa dotknete činky. Niečo, čo vám zvýši koncentráciu a čo vás nabudí.

3. Dobre si svoj pokus naplánujte
Keď dokončíte svoj tréningový program a budete chcieť otestovať svoje nové silové maximum, mali by ste si naplánovať cestu k tomu jednému vytúženému opakovaniu. Najskôr by ste sa mali zahriať sekvenciou s vyšším portom opakovaní takými váhami, aby ste sa pred hlavným pokusom príliš neunavili: 4 opakovania so 60 % vášho maxima, 3 opakovania so 70 %, 2 opakovania s 80 %, 1 opakovanie s 90 %, 1 opakovanie s 95 %, 1 opakovanie s 98 %, 1 opakovanie so 101 %, čo bude váš nový rekord.

4. Buďte konzistentní v ostatných oblastiach
Práca k novému osobnému rekordu nie je len o tréningu. Musíte byť konzistentní aj v oblastiach mimo posilňovne, či už ide o výživu, oddych alebo regeneráciu. Musíte voliť také alternatívy vo svojom životnom štýle, ktoré vám pomôžu uspieť v posilňovni.

Zdroj: Strong

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist