Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 17. 09. 2019

Toto sú najhoršie jedlá pre nadšencov CrossFitu

ikonka
Nedávno sme vám priniesli 11 jedál, ktoré sú najlepšie pre tých, čo sa pravidelne venujú CrossFitu. Je však dobré sa pozrieť aj na zoznam jedál, ktorým by ste sa mali veľkým oblúkom vyhnúť.

Ak ste nadšencom CrossFitu a trénujete tvrdo ako zviera, mali by ste sa vyhnúť nasledujúcim desiatim jedlám, ktoré vám nerobia vo vašom snažení žiadne láskavosti:

1. Surová zelenina pred tréningom – vyhnite sa šalátu, kapuste či brokolici pred tréningom, pretože tieto jedlá sú bežným zdrojom tráviacich problémov pri cvičení. Sú zdravé a obsahujú veľa vlákniny, ale pred intenzívnym tréningom nie sú vhodným pokrmom.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Sacharidy s vysokým GI – biela ryža, zemiaky, biele pečivo majú mimoriadne vysoký glykemický index, čo vedie k veľkým výkyvom hladiny inzulínu, čo vedie k poklesu energie a nárastu chuti do jedla. Nahraďte ich vhodnejšími alternatívami – hnedou ryžou, sladkými zemiakmi, celozrnnými produktmi.

3. Smažené jedlá – nedodajú vám potrebné živiny pre kvalitný tréning ani kvalitnú regeneráciu. Majú veľa kalórií a sú bohaté na nezdravé tuky.

4. Polievky z bujónov – ak máte chuť na polievku, nerobte si ju z bujónov. Tie sú excelentné pre chuť polievky, ale obsahujú mimoriadne veľké množstvo soli, ktorá môže viesť k dehydratácii a obmedzeniu svalovej kontrakcie počas tréningu.

5. Alkohol – aj pohár vína dokáže narušiť váš tréningový režim. Alkohol nemá žiadnu nutričnú hodnotu, len prázdne kalórie. Navyše, narúša proces regenerácie a spánok, čo je veľmi dôležité pri vašom snažení.

6. Spracované jedlá – sú bohaté na cukor, sodík a umelé ingrediencie. Navyše, neposkytnú vám toľko živín, ako nespracované pokrmy.

7. Žemle – sú pohodlné na prípravu, ale obsahujú rýchle sacharidy, ktoré negatívne ovplyvnia hladinu vašej energie. Navyše, sú bohaté na kalórie.

8. Pukance z kina – pukance sa doma dajú urobiť aj zdravo, ale tie kupované sú typicky bohaté na soľ a nasýtené tuky. To môže spôsobiť, že vaše svaly sa v tréningu unavia skôr.

9. Hamburger – ak si chcete vybudovať vyšportované telo, hamburger či hranolky vám k tomu nepomôžu. Sú kalorickou bombou a obsahujú toľko nezdravých tukov, že sa až ťažko trávia, čím vám sťažujú tréning.

10. Ochutený jogurt – nepomáhajú k regenerácii, obsahujú dvakrát menej bielkovín ako grécky jogurt a sú plné sodíka a cukru, vďaka čomu budete unavenejší. Ak vám chutí sladké, kúpte si radšej grécky jogurt a nakrájajte si doň kúsky banánu alebo si doň vmiešajte lyžičku medu.

Pozri aj: Toto sú najlepšie jedlá pre nadšencov CrossFitu

zdroj: Eat This, Not That!

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist