Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 16. 09. 2019

Čo je lepšie, klasický alebo kruhový tréning?

ikonka
Ak ste už posilňovali, tak ste s najväčšou pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou cvičili s využitím klasických sérií. Je pravdepodobné, že ste sa streli aj s kruhovým tréningom. Možno už viete posúdiť, ktorý vám vyhovuje viac. Ktorý je však lepší?

Stále sa najčastejšie pri posilňovaní využíva cvičenie pomocou klasických „priamych“ sérií. Ide o také cvičenie, pri ktorom vykonáte najskôr všetky série jedného cviku a potom prejdete na ďalší cvik, ktorý tiež vykonáte vo všetkých sériách predtým, ako prejdete na ďalší.

Populárnou alternatívou je tzv. kruhový tréning, ktorý je tiež často využívaný. V tomto prípade odcvičíte jednu sériu jedného cviku, prejdete na jednu sériu ďalšieho cviku a takto postupujete, až kým neodcvičíte sériu posledného cviku. Zväčša medzi cvikmi neoddychujete, pauzu si dáte po dokončení posledného cviku – dokopy ich býva minimálne päť. Po prestávke zopakujete tento „kruh“ ešte niekoľkokrát.

Článok pokračuje pod reklamou


Ani v tomto prípade sa nedá jasne povedať, ktorý zo spôsobov cvičenia je lepší. Dalo by sa skonštatovať, že ten, ktorý vám vyhovuje viac. Ten, ktorý vás udrží pri pravidelnom cvičení. Je tu však niekoľko rozdielov, ktoré tieto dva druhy cvičenia robia vhodnejšie pre iné ciele.

Klasické cvičenie je vhodnejšie, ak sa primárne snažíme budovať svalovú hmotu a silu. Je vhodnejšie vtedy, keď sa využívajú vysoké váhy – potrebujete prestávky a lepšiu koncentráciu na cvik. Je ideálne pre vzpieračov. Hodí sa tiež pre začiatočníkov, ktorí ešte len začínajú budovať svoju kondíciu.

Kruhový tréning je zase lepší pre tých, ktorí chcú chudnúť alebo cvičia z dôvodu udržiavania či zvyšovania svojej kondície. Taktiež je excelentnou voľbou pre tých, ktorí chcú využiť ponúknutý čas na maximum – sú časovo efektívnejšie.

A hoci sa kruhové tréningy spájajú predovšetkým s chudnutím, dajú sa využiť aj pri budovaní svalovej hmoty. Sú teda všestranné. Mnohí cvičenci z praktických skúseností tiež tvrdia, že sú záživnejšie a čas pri nich ubieha rýchlejšie. Ak aj vás zaujali, môžete si pozrieť niekoľko tréningov, ktoré sme vám v minulosti priniesli:

Kettlebell a krátky kruhový tréning? S týmto schudnete aj doma
Budujte svaly s jednoručkami a týmto kruhovým tréningom
Kruhový tréning – tréningový program pre vás
Kruhový tréning, po ktorom nestihnete žmýkať prepotené tričko


Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist