Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 25. 10. 2019

Chcete sa vyspať? Tieto jedlá by ste večer jesť nemali

ikonka
Nemusíme vysvetľovať, prečo vám mastné, štipľavé či sladké jedlo zjedené vo večerných hodinách skomplikuje zaspávanie. Je známe, že vám ho skomplikuje aj alkohol. Prinášame vám však jedlá, ktorých sa pred spaním toľko bežne neobávame a pritom tiež majú negatívny vplyv na zaspávanie.

Ak sa teda chcete uistiť, že zaspíte rýchlo, tak nejedzte menej ako štyri až šesť hodín pred spaním nasledujúcich päť pokrmov, z ktorých niektoré môžu byť inak aj zdravé:

1. Tvrdý syr
Syry s vysokým obsahom nasýtených tukov sú výzvou pre váš tráviaci systém, hlavne, keď ležíte a chcete zaspať. Navyše, zvyšujú aj riziko pálenia záhy. Ak vám chutí syr, uistite sa, že ho zjete najmenej štyri hodiny pred odchodom do postele. Neskôr zvoľte za alternatívu pohár teplého mlieka, ktorý vám zaspanie uľahčí.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Tmavá čokoláda
Keď máte chuť na sladké, môžete si povedať, že tmavá čokoláda neublíži. Koniec koncov, má aj svoje pozitíva. Obsahuje však aj kofeín, ktorý je známym stimulantom. A o stimulantoch vieme všetci jedno – pred spaním by sme sa im mali vyhýbať. Samotnú tmavú čokoládu sa preto neodporúča jesť až šesť a menej hodín pred spaním, aby sa účinky kofeínu eliminovali.

3. Hamburger
Mäso z hamburgeru môže byť dobrým zdrojom bielkovín a železa, ale bielkoviny a tuky, ktoré obsahuje, sa ťažšie trávia. Preto by sa nemal jesť menej ako štyri hodiny pred spaním, pretože inak skomplikuje zaspávanie. Lepšou alternatívou sú mäsa z kuracích alebo morčacích pŕs.

4. Jedlá s obsahom matcha
Matcha je prášková forma zeleného čaju, ktorá sa pridáva do sušienok, nápojov a iných pokrmov, ktoré sa pýšia nálepkou „zdravé“. Je pravda, že obsahujú veľa antioxidantov, ale aj veľa cukru, ktorému by ste sa mali pred spaním vyhýbať, pretože zvyšuje riziko, že sa v strede noci prebudíte.

5. Spracované mäso
Ak by ste si večer chceli urobiť jedlo obsahujúce šunku, salámu alebo iné spracované mäso, narazíte na problém pre vysoký obsah sodíka, ktorým sú tieto potraviny typické. Spôsobuje, že telo zachytáva tekutiny, čo môže pred spaním spôsobiť nepohodlie, ktoré komplikuje zaspávanie. Taktiež podporuje chuť do alkoholu, čo situáciu ešte viac komplikuje.

zdroj: Health


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist