Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 12. 11. 2019

Päť krokov k perfektnému a zdravému smoothie nápoju

ikonka
Dobre pripravený smoothie nápoj je v prvom rade chutný. Po chuti by ste však mali dbať na to, aby bol aj zdravý, výživný, sýty a nie prehnane kalorický. Ako to dosiahnuť?

Ak si chcete vytvoriť perfektný miešaný nápoj, potom postupujte podľa nasledujúcich piatich krokov:

1. krok – základná tekutina
Je jasné, že prvým krokom bude výber tekutiny, z ktorej sa smoothie bude vytvárať. Najčastejšie ide o kravské mlieko alebo čistú vodu. Alternatívou môžu byť kokosová voda či iné druhý mlieka – kokosové, mandľové, ryžové, sójové... Voľba rozhoduje nie len o kalóriách a chuti, ale aj o hustote hotového nápoja.

Článok pokračuje pod reklamou


2. krok – bielkoviny
Zdravý fitness nápoj by mal obsahovať bielkoviny. A mali by ste ich doplniť bez ohľadu na to, či ich už získavate z mlieka alebo nie. Výbornou voľbou sú pritom srvátkové proteíny, ktoré prichádzajú s množstvom rôznych príchutí. Z prirodzených zdrojov sú to potom grécky jogurt, tvaroch, cottage cheese či tofu.

3. krok – ovocie a zelenina
Do zdravého smoothie patria aj vitamíny a minerály. A samozrejme, osviežujúca chuť. Tú vám dodá ovocie, pričom najpopulárnejšími voľbami sú banány, rôzne druhy bobuľovitého ovocia, citrusové plody. Hodia sa aj mango, jablká, melón či rôzne exotické druhy. Užitočné látky v sebe má aj zelenina, ktorá môže dodať smoothie tiež šmrnc. Špenát, kel, mrkva, cuketa, uhorka či cvikla patria medzi vhodné možnosti.

4. krok – zdravé tuky
Keď už máme v nápoji bielkoviny, vlákninu a sacharidy, už nám chýbajú len zdravé tuky. Tie sú prospešné pre zdravie a nasýtia nás na dlhšie obdobie. Tie získame napríklad z avokáda, orechov alebo semien. Dajte si však pri nich pozor na množstvo, pretože sú kalorické. Orechy môžete nahradiť aj maslami z nich vyrobenými. Bude to pre vás pohodlnejšie.

5. krok – voliteľné doplnky
Už po štyroch krokoch môžete mať vytvorený chutný a zdravý smoothie, ale ak chcete, môžete si ho ešte vyšperkovať. Dochutiť si ho môžete citrónom, mätou, bazalkou či škoricou.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist