Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 11. 12. 2019

Srvátkový proteín a jeho tri najdôležitejšie výhody

ikonka
Ak posilňujete a nenaberáte svaly, potom je možné, že neprijímate dostatok kalórií a bielkovín. Ak by ste potrebovali prijať 200 gramov denne, hneď by ste videli, že to nemusí byť také ľahké. A práve v tom prípade prichádza na scénu srvátkový proteín.

Tento populárny doplnok výživy so sebou prináša viacero prospešných účinkov, no my sa v tomto článku zameriame na tie tri najdôležitejšie:

1. Podporuje rast svalovej hmoty
Tento bod zrejme prekvapí len málokoho, kto už vstúpil do posilňovne. Bielkoviny sú jednoducho nevyhnutnou súčasťou budovania svalovej hmoty a sily, pričom ich dostatok vám pomôže zaistiť práve proteínový doplnok výživy. Nie je totiž vždy ľahké prijať dostatok bielkovín zo stravy. Tým najpopulárnejší doplnkom výživy je v tomto smere srvátkový proteín, ktorý je najvhodnejší v kľúčovom období – po tréningu. Je tomu tak preto, že sa vstrebáva rýchlo, a tak efektívne podporuje regeneráciu a proteínovú syntézu. Z tohto hľadiska sa hodí preto aj hneď ráno po niekoľkých hodinách hladovania, ako aj v období pred tréningom.

2. Znižuje chuť do jedla
Srvátkový proteín využijete pri chudnutí dvoma spôsobmi – doplníte si bielkoviny, aby ste zabránili významnému rozkladu svalovej hmoty v období, keď je telo v kalorickom deficite, a tým, že bielkoviny znižujú chuť do jedla, čo vám uľahčí dodržiavať stanovenú diétu. Bielkoviny sú makroživinou, ktorá vás nasýti najviac. Tiež však stabilizujú krvný cukor, hladinu inzulínu a znižujú pravdepodobnosť zadržiavania podkožného tuku. Podľa výskumu Univerzity v Surrey je pritom z proteínov v tomto ohľade najlepší ten srvátkový.

3. Pomáha udržiavať v chode biologické procesy
Bielkoviny nie sú potrebné len pre svaly a ich budovanie. Ľudské telo sa asi z jednej pätiny skladá z proteínov. Tie sú kriticky dôležitou súčasťou biologických procesov, ktoré prebiehajú v celom tele. Srvátkový proteín preto pomáha aj k optimálnemu fungovaniu tela, k posilňovaniu a rozvoja kostí, k podpore metabolizmu a procesu trávenia, k tvorbe každej novej bunky v tele a podobne. Táto výhoda je často podceňovaná.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist