Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 04. 02. 2020

7 príznakov toho, že konzumujete príliš veľa bielkovín

ikonka
Bielkoviny v strave potrebujeme a sú veľmi dôležitou súčasťou našej výživy. Okrem iného nás zasýtia, dodajú energiu, ovplyvňujú enzýmy a hormóny či podporujú imunitu. Sú užitočné pri chudnutí i budovaní svalov. Možno si poviete – nikdy ich nemôže byť dosť. Opak je však pravdou.

Ako sa hovorí, všetkého veľa škodí. A platí to aj o bielkovinách. Odporúčaný denný príjem o dospelých jedincov je 50 až 62 gramov bielkovín. To zabráni ich nedostatku. Samozrejme, ak športujete alebo cvičíte, vaša potreba sa zvyšuje. Optimálne by ste mali prijímať toľko bielkovín, aby kalórie z nich tvorili 10 až 35 percent všetkých prijatých kalórií za deň. Keď to však s nimi budete preháňať, môžu sa prejaviť aj takto:

1. Budete mať zlú náladu – vyšší príjem bielkovín dáva stranou sacharidy, čo spôsobuje, že vášmu mozgu bude dochádzať energia, že sa bude znižovať hladina cukru v krvi a to sa prejaví tým, že vaša nálada nebude stáť za nič.

2. Budete mať problémy s myslením – prejavom nadmerného príjmu bielkovín je aj zníženie funkčnosti vášho mozgu – neviete sa dobre koncentrovať a udržiavať pozornosť. Primárnym zdrojom energie pre mozog sú spomínané sacharidy.

3. Budete bez energie – bez dostatku sacharidov, ktoré bielkoviny často z diéty vytláčajú, poklesne hladina cukru v krvi a neprodukuje sa toľko serotonínu. Následkom toho budete unavení a podráždení.

4. Budete priberať – hoci diéta založená na vyššom príjmy bielkovín vám pomôže schudnúť, ak to preženiete, budete prijímať aj viac kalórií, ktoré spôsobia priberanie.

5. Budete mať tráviace problémy – ak budete prijímať veľa bielkovín, môžete mať problémy chodiť pravidelne na záchod, najmä, ak bielkovinami vytlačíte zo stravy vlákninu. Spôsobí to nadúvanie a zápchu.

6. Budete mimoriadne smädní – príliš veľa bielkovín môže spôsobiť miernu dehydratáciu, pretože vaše obličky pracujú viac na spracovaní bielkovín a odpadných látok z ich metabolizácie. Preto aj častejšie chodíte na záchod močiť. Takýto dlhodobý stav môže viesť až k poškodeniu obličiek.

7. Bude vám páchnuť z úst – keď nejete veľa sacharidov a bielkovinami ich vytláčate zo svojej stravy, potom telo začne využívať na tvorbu energie tuky, čím bude tvoriť ketóny, ktoré spôsobujú páchnutie z úst.

Zdroj/Source: Taste of Home


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist