Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Suplementy 11. 03. 2020

Prečo sú pre športovcov dôležité aj probiotiká?

ikonka
Či už ste registrovaní športovec alebo sa venujete športu len vo svojom voľnom čase, či ste profesionál alebo amatér, či ste úspešní alebo nie, vždy by ste mali chcieť hľadať legálne spôsoby, ako zlepšiť svoju výkonnosť. Môžu vám k tomu pomôcť aj probiotiká?

Probiotiká sú vo svete doplnkov výživy mocne podceňované a skôr ako s výkonnosťou sa spájajú so zdravou mikroflórou v tráviacom systéme. Aj oni však majú účinky, ktoré ocení každý športovec, a pre ktoré, by mali patriť do jeho suplementačného balíčka:

1. Posilnenie zdravia žalúdka
Na začiatok to, čo sa spája s probiotikami najčastejšie – posilňujú tráviaci systém. Žalúdok je pritom centrom vášho zdravia. Ak má problémy, problémy má aj vaša športová výkonnosť. Ak presakuje toxíny, vaše telo zareaguje a spúšťa zápalové procesy. Probiotiká tiež kontrolujú množstvo „nepriateľských“ baktérií. Čím lepšia rovnováha mikroflóry v žalúdku bude, tým menej problémov bude obmedzovať vaše športové ambície.

2. Redukovanie zápalov
Dlhodobé zaťažovanie telo môže viesť k rastu zápalových procesov, ktoré vedú k slabšiemu zdraviu a nižšej fyzickej aktivite. Nedávna štúdia zistila, že probiotiká dokážu znižovať hladinu C-reaktívneho proteínu, ktorého hladina určuje významnosť zápalov vo vašom tele.

3. Predchádzanie infekcie dýchacích ciest
Hlavne vytrvalostní športovci v dňoch po náročnej súťaži majú často problémy s hornými dýchacími cestami. Viaceré štúdie však už ukázali, že probiotiká, najmä baktéria Lactobacillus, znižujú riziko infekcie dýchacích ciest. Podporujú váš imunitný systém a zvyšujú športovcom odolnosť voči chorobám, ktoré do významnej miery môžu obmedzovať váš tréningový cyklus.

4. Zefektívnenie absorpcie živín
Aby ste mohli trénovať intenzívne dlhodobo, potrebujete mať dobre pokryté zotavovanie sa. A k tomu prispieva aj vhodná výživa. Dôležité však je, aby bola telom aj efektívne vstrebávaná. A k tomu vám pomôžu práve probiotiká. Keď váš žalúdok funguje optimálne, je jasné, že bude aj absorpcia lepšia a to ovplyvní aj rôzne iné funkcie tela, vrátane tvorby energie.

5. Zlepšenie výkonnosti
No a nakoniec asi to, čo poteší športovcov asi najviac. Žalúdočná mikroflóra zohráva dôležitú úlohu v zlepšovaní metabolizmu, pri kontrole krvného cukru a pri výdaji energie. Probiotiká tiež produkujú vitamíny B, ktoré zohrávajú dôležitú úlohu pri produkcii energie. To všetko je dôležité najmä pre intenzívne cvičenie. Vedci už dokonca potvrdili, že športovci s lepším stavom mikroflóry mali viac energie a lepšiu vytrvalosť. To vám umožní trénovať intenzívnejšie a dlhšie.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist