Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 10. 03. 2020

Ako vám tuky dokážu pomôcť s vašimi fitness cieľmi?

ikonka
Sú obávané, ale patria do zdravej výživy. Tuky v nej majú v skutočnosti veľmi významné miesto. Majú svoj prínos pre telo a dokážu mať prínos aj pre vaše fitness ciele. Keď si konečne uvedomíte ich silu, môže vám to zmeniť život.

Tuky sú neprávom najkritizovanejšou makroživinou, ktorú tu máme. Trvá to už dekády a hoci to ustupuje, stále sa ich väčšina, najmä bežných ľudí, bojí. Správne druhy tukov pritom posilňujú zdravie a dokážu vám dodávať aj energiu pre dosahovanie vašich cieľov, či už ide o budovanie svalov alebo spaľovanie tukov.

Naše telá potrebujú tuky a cholesterol pre mnoho činností, ktoré priamo vplývajú na zdravie a fitness ciele. Cholesterol podporuje produkciu hormónu testosterónu, ktorý pomáha budovať silu a svalovú hmotu. Tuky sú zároveň, spolu s glukózou, využívané pri vytrvalostných a intenzívnych tréningoch ako zdroj energie. Pri nízko sacharidovej diéte tiež poskytujú energiu pre náš mozog.

Tuky teda spôsobujú, že dokážete trénovať dlhšie a intenzívnejšie, čo vám môže podporiť aj budovanie kondície, vytrvalosti či znižovanie hmotnosti. A keď vás budú zásobovať energiou pri diéte, nebude vás to toľko ťahať k jej porušeniu a prejedeniu sa jedlom bohatým na sacharidy.

Taktiež vás vedia na dlhšie obdobie zasýtiť a nespôsobujú také výkyvy krvného cukru. Keď držíte napríklad prerušovanú hladovku alebo máte medzi jedlami dlhú medzeru, tak môžete skúsiť MCT olej, ktorý vám spolu s kávou dodá okamžitú a dlhotrvajúcu energiu.

Samozrejme, nie sú tuky ako tuky. Tuky, ktoré sa ľahko oxidujú, sú nestabilné a majú zápalové vlastnosti. Tieto neprospejú vaším cieľom ani zdraviu. Väčšinou ide o rastlinné oleje, ktoré sú vystavené teplu alebo svetlu.

Nemôžete sa však vyhýbať všetkým nasýteným tukom, pretože to môže spôsobiť nerovnováhu hormónov. Nasýtené tuky, ako sú kokosový olej, organické maslo, tuky z organického mäsa majú stabilnejšiu štruktúru a toľko sa ich báť nemusíte. Tuky z avokáda a olivový olej sú zase dobrým zdrojov mono nenasýtených tukov. Ideálne je tieto druhy spolu kombinovať.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist