Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 24. 03. 2020

Štyri faktory, ktoré vám významne pomôžu s chudnutím

ikonka
Pri chudnutí môžete mať úspechy s jedným prístupom jeden mesiac, ale ten ďalší vám už fungovať nemusí. Výživový odborník Brian St. Pierre tvrdí, že chudnutie je komplexnejšie, ako len dôverovanie trendovej diéte.

O úspechu v chudnutí rozhoduje viacero faktorov. Pre príklad uvádza štyri, ktoré dramaticky zvýšia vaše šance na úspech a vybudovanie si tela, po ktorom túžite:

1. Koncentrujte sa na nasýtenie
Pocity hladu a nedostatku jedla sú veľkou výzvou pre väčšinu ľudí na diéte. Najlepšie je sa zasýtiť jedlami s obsahom bielkovín (vajcia, ryby, chudé mäso), zeleninou a ovocím, zdravými tukmi (olivový olej, avokádo, orechy) a kvalitnými sacharidmi (zemiaky, sladké zemiaky, celozrnné produkty, fazuľa, strukoviny). Takto získate živiny, ktoré vás pomôžu nasýtiť a ktoré zároveň obsahujú menej kalórií. Keď budete sýti, prirodzene vás tak nebudú lákať iné jedlá.

2. Nepreceňujte obmedzovanie sacharidov
Vedecké štúdie podporujú účinnosť diéty založenej na nízkom prijme sacharidov. Mnohé však podporujú aj iné diéty, ktoré obsahujú viac sacharidov. Netreba teda preceňovať význam obmedzovania sacharidov na minimum. Treba si nájsť diétu, ktorú si budete užívať a ktorú dokážete pohodlne a dlhodobo dodržiavať. Najväčším faktorom v dosiahnutí vašich cieľov je totiž konzistencia. Nebojte sa teda ponechal vo vašej strave sacharidy z ovocia a zeleniny.

3. Nepite alkohol
Kalórie zohrávajú pri chudnutí významnú úlohu a pomerne veľa ich obsahuje aj alkohol. Zvyčajne má jeden drink tak 110 – 150 kalórií, pričom niektoré pivá môžu presiahnuť hranicu 200. Mnoho ľudí alkohol pije, aby sa zbavili stresu. A aj to je dôležité pre chudnutie. Existujú však aj iné alternatívy – meditácia, joga, krátke prechádzky, pobyt na slnku, hranie sa s domácim miláčikom alebo venovanie času niečomu, čo vás napĺňa.

4. Užite si v kuchyni aj zábavu
Nakupovanie potravín a varenie vlastných jedál pre vás a vašu rodinu je jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť pre svoje celkové zdravie. Zapojte do varenia aj rodinu a užite si s ňou zábavu. Spríjemnite si ho hudbou. Ak vás varenie nebaví, skúste prísť na to, prečo. Ak sa cítite nešikovne, varte jednoduché jedlá – aj tie môžu byť chutné a zdravé.

zdroj: MensHealth


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist