Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Zdravie 03. 04. 2020

Chcete nižší cholesterol? Robte toto 15 minút denne

ikonka
Ak vám bol zistený zvýšený cholesterol, možno ste sa vystrašili. Sú však určité zmeny, ktoré môžete urobiť vo svojej výžive a životnom štýle, ktoré vám ho pomôžu opäť znížiť. A na jeden nenáročný spôsob upozornila Kelly Hernandezová z The Remedy. Vyžiada si len 15 minút denne.

Cholesterol je životne dôležitá látka nachádzajúca sa v krvi, ktorá pomáha budovať zdravé bunky. Ak však máte veľa toho zlého typu, môže to viesť k udržovaniu tukov v krvnom obehu. A s tým je spojené vysoké riziko srdcových ochorení, infarktu či mŕtvice. Že ho máte zvýšený, pritom zistíte len vďaka krvnému odberu.

Za ten „zlý“ cholesterol sa považuje LDL cholesterol, ktorého hladinu môžete znížiť viacerými spôsobmi. Jedným z najlepších je, ak sa začnete každý deň venovať aeróbnej aktivite v dĺžke aspoň 15 minút.

Ak ešte nie ste aktívni, môžete začať s chôdzou, plávaním, jazdením na bicykli či ľahkým behom. Pomôže vám aj ľahké 15-minútové cvičenie s činkami ši posilňovacími strojmi a minimálnymi prestávkami medzi cvikmi. Kľúčové však je, aby ste boli konzistentní a dodržiavali to každodenne.

Keď budete takto cvičiť, telo bude využívať na energiu triglyceridy, vďaka čomu sa zníži úroveň cholesterolu v tele. Podľa štúdie Clevelandskej kliny, môžete s pravidelným kardiovaskulárnym cvičením znížiť hladinu triglyceridov v priemer až o 24 %. Navyše, cvičenie a vhodná diéta podporujú hladinu dobrého, HDL cholesterolu.

Ak už ste aktívni a máte pomerne zdravú diétu, najviac vám pomôže vybudovať si nové cvičebné návyky. Zvýšenie intenzity cvičenia alebo jeho predĺženie vedie k dramatickejším zmenám. V strave by ste mali mať veľa ovocia a zeleniny a dôležité je počúvať aj rady doktora, aby ste dosiahli lepšie zdravie.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist