Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 23. 03. 2020

Ako prirodzene posilniť svoju imunitu

ikonka
V dnešných dňoch má o svoje zdravie väčšina z nás. Na to, aby sme dokázali lepšie čeliť hrozbám ochorení je dobré prirodzene posilňovať svoj imunitný systém.

1. Poriadne sa vyspite

Ak ste si práve položili otázku, ako súvisí spánok s imunitou, odpoveď je jednoduchá – veľmi. Nedostatok spánku má za následok aktiváciu zápalových procesov v tele a oslabenie imunitného systému. Preto sa odporúča spať v noci 7 – 8 hodín v kuse. Miestnosť, v ktorej spíte, by mala byť chladnejšia a dostatočne zatemnená. Je dôležité, aby ste sa ráno cítili oddýchnuto. Ak by ste chceli vedieť viac o spánku a imunite, vypočujte si zaujímavý rozhovor s doktorom Igorom Bukovským.

2. Stravujte sa zdravo

Doprajte svojmu telu dostatok vitamínov, minerálov a vlákniny. Nie však formou doplnkov nakúpených v lekárni, ale servírovaním zdravých a vyvážených jedál. Až polovicu taniera by mali tvoriť ovocie a zelenina, prípadne len zelenina. Práve tá je zdrojom dôležitých vitamínov, ktoré nám pomáhajú v boji s vírusmi. Ideálne je nakupovať sezónne. Vyberajte ovocie a zeleninu, ktoré pochádzajú zo Slovenska a sú oberané až v čase dozretia. Tie dovážané z ďalekých krajín sú, žiaľ, často nakladané na prepravu ako nezrelé, nakoľko sa predpokladá, že dozrejú počas cesty. Nakupujte tak, akoby ste išli doma do záhradky. Čo by ste tam v tomto čase mohli nájsť? Na vašom stole by sa mala objaviť jarná cibuľka, reďkovka, pažítka a iné. Všetky spomenuté sú bohaté na vitamíny, najmä vitamín C. Z ovocia by ste mali siahnuť najmä po jablkách. Ak sa obávate vysokej ceny, odporúčame vám čerstvé ovocie a zeleninu nakúpiť v reťazci BILLA. Práve ten má v súčasnosti zľavu až do výšky 33 % na vybraný sortiment ovocia a zeleniny BILLA Premium.

3. Dbajte na pravidelný pohyb

Je vedecky dokázané, že pravidelný pohyb zlepšuje imunitný systém. Naopak, nízka až žiadna aktivita ho oslabuje. Nezabúdajte, že v súčasnosti sa neodporúča chodiť na miesta, kde je veľa ľudí. Zvoľte radšej pobyt v prírode, ideálne sami, alebo s rodinnými príslušníkmi, ktorí s vami žijú v jednej domácnosti. Ak ste zvykli navštevovať fitness, môžete vyskúšať niektoré z týchto cvikov na doma. Ak potrebné pomôcky na cvičenie doma nemáte, môžete si ich objednať online, alebo zacvičte s vlastnou váhou.

4. Znížte mieru stresu

Vyhýbajte sa stresovým situáciám. Ak neviete mieru stresu znížiť, pravidelne ho odbúravajte. Možností, ako na to, je viacero – cvičenie jogy, meditácia či dýchacie cvičenia.

5. Alkohol s mierou

Vysoká spotreba alkoholu má za následok oslabenie imunity a prináša so sebou množstvo zdravotných komplikácií. Preto by ste ho mali piť len v malom množstve, alebo vôbec.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist