Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 10. 05. 2020

Najnezdravšie jedlá na svete IV.

ikonka
A sme na konci. V poslednej časti našej série si prinesieme posledných 15 zo 60 najnezdravších jedál sveta, ktorých príjem nemusíte nevyhnutne vylučovať, ale ktorých príjem by ste mali aspoň obmedziť. Raz za čas neuškodia, ale mali by ste si byť vedomí ich negatívnych účinkov.

1. Mrazené rybie produkty – nezdravou ingredienciou je v ich prípade tripolyfosfát sodný, ktorý je neurotoxínom „bezpečným“ na jedenie. Zvyšuje riziko kardiovaskulárnych ochorení u ľudí, ktorí majú chronické problémy s obličkami alebo históriu problémov so srdcom. V Európe je jeho obsah v jedlách limitovaný.

2. Granolové tyčinky – granola je spojená so zdravým životným štýlom, ale granolové tyčinky obsahujú okrem nej aj cukor, kukuričný sirup či sójový olej. V niektorých krajinách obsahujú aj potenciálny karcinogén BHT.

3. Odtučnené arašidové maslo – obsahuje veľa cukrov, rastlinných tukov a sodíka. Preto je lepšia alternatíva naturálne arašidové maslo, hoci aj to je bohaté na kalórie.

4. Ochutená ryža – napríklad taká brokolicová ryža jednej populárnej značky obsahuje veľa diglyceridov a kukuričného sirupu.

5. Sušené ovocie – v obchodoch však môžete kúpiť sušené ovocie, ktoré je bohaté na cukor alebo „nadopované“ olejmi. Pre astmatikov sú problémom aj siričitany.

6. Džem bez cukru – cukor k džemu patrí a jeho odstránením vzniká hmota, ktorá by nikomu nechutila. Preto sa do takého džemu pridávajú umelé sladidlá, ktoré sú spojené s narušením kvality spánku, slabším žalúdočným zdravím a priberaním.

7. Čokoláda bez cukru – opäť platí to isté – cukor sa niečím musí nahradiť a väčšinou sú to umelé sladidlá, ktoré pri nadmernom príjme spôsobujú aj preháňanie.

8. Mozzarellové tyčinky – mozzarella je výborná vec, ale jej obalenie a vysmaženie je chyba, ktorá z nej robí jedlo plné kalórií, tukov a sodíka.

9. Nachos – čoraz populárnejšie aj u nás sú tortilové chipsy. Hoci vám neposkytnú užitočné živiny, až také zlé samé o sebe nie sú. Keď si z nich však robíte napríklad nachos, vznikne z nich kalorická bomba plná sodíka.

10. Cookies – v podstate väčšina sušienok obsahuje fruktózový sirup, palmový olej, niektoré aj umelé sladidlá a farbivá. Sú kalorické. Spôsobujú obezitu, podporujú zápaly a zvyšujú riziká cukrovky.

11. Muffiny – ďalšie sladké pokušenie. Netreba hovoriť už o vysokom obsahu cukrov, no sú bohaté aj na tuky, mono a diglyceridy. Nehovoriac o tom, že sú ako droga.

12. Umelé sladidlá – v tomto zozname už figurovali ako súčasť jednotlivých jedál. Mnohí ľudia si nimi však nahrádzajú cukor napríklad v káve alebo čaji. Ak sú konzumované pravidelne, sú spojené s priberaním a vyšším kardiometabolickým rizikom.

13. Vyprážané cibuľové krúžky – príklad toho, ako niečo dobré zo zeleniny môže byť zničené vyprážaním. Dokonca niektorí odborníci veria, že vyprážané cibuľové krúžky sú horšie, ako hranolky – obsahujú viac kalórií, viac nasýtených tukov, viac cukru a menej draslíka.

14. Mrazené koláče – môžu obsahovať olej zo sójových bôbov, ktorý podporuje priberanie a neprospieva ani pečeni.

15. Cheesecake – je chutný, ale obsahuje veľa tukov, cukru a sodíka. Dodá vám veľa kalórií, čo je o ešte horšie, keď sa jedáva ako dezert po jedle. Našťastie, dajú sa nájsť aj jeho zdravšie alternatívy.

zdroj: Eat This, Not That!


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist