Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Pre ženy 16. 05. 2020

Mýty o cvičení a výžive, ktorým by ste nemali veriť

ikonka
Nikto nevie, ako sa zrodili, nie sú žiadne dôkazy, ktoré ich podporujú, a ani napriek tomu sa ich nedarí zbaviť. Prinášame vám tvrdenia o cvičení a výžive, ktoré sa šíria medzi ľuďmi, hoci nie sú pravdivé.

Tieto tvrdenia neberte vážne, ide len o mýty:

1. Z posilňovania budú ženy mohutné – toto je ten najväčší mýtus týkajúci sa žien v posilňovni. Toľkokrát bol vyvrátený, že jeho prežívanie je až pozoruhodné. Posilňovaním si ženy nevytvoria postavu muža, ale telo si pekne vytvarujú. Bez steroidov a hormónov ani nie je možné, aby boli ženy z posilňovania svalovo objemné.

2. Sacharidy sú dôvodom priberania – áno, nízkosacharidová diéta je efektívnejšie pri udržovaní zdravej hmotnosti, ale za priberanie nemožno viniť len sacharidy. Hlavným dôvodom je, že zo stravy získavate viac kalórií ako ich spálite. Sacharidy by mali byť súčasťou vašej výživy, hlavne tie komplexné, ktoré tak dramaticky nezvýšia hladinu cukru v krvi.

3. Bielkoviny sú jedinou živinou pre budovanie svalov – bielkoviny sú veľmi dôležité, ale telo na budovanie svalov potrebuje aj sacharidy, tuky a kalorický prebytok. Bielkoviny bez týchto živín nedokážu samé budovať svalovú hmotu.

4. Najlepším zdrojom bielkovín je mäso – je množstvo iných jedál, ktoré vám poskytnú veľa bielkovín – vajcia, mliečne výrobky, ale aj rastlinné zdroje, ako strukoviny, celozrnné produkty, orechy a podobne. Nemusíte sa obmedzovať len na mäso.

5. Skracovačky vás dovedú k tehličkám – môžete ich robiť, koľko chcete, ale kým neodstránite vrstvu tuku, ktorá zakrýva brušné svaly, nikdy tehličky nedosiahnete. Preto je dôležité podporiť cvičenie aj diétou.

6. Joga je len pre flexibilných ľudí – každý raz začínal, a tak sa nedajte odradiť od jogy tým, že vás momentálne nezdobí veľká pružnosť. Joga je cestou k tomu, aby sa u vás pružnosť zlepšila.

7. Diéta založená na ovocí je zdravá – áno, ovocie je zdravé, ale diéte založená len na ňom je cestou ku katastrofe. Ovocie obsahuje veľa cukrov, ktoré robia presne to isté, čo sladkosti – rýchlo zvyšujú hladinu cukru v krvi a potom spôsobia energetický kolaps. Navyše, prebytok sa ukladá vo forme tukov a vedie k priberaniu.

8. Po tréningu vás svaly musia bolieť, aby rástli – hlavne niektorí muži sú presvedčení o tom, že po tréningu musia mať svalovicu, aby im svaly rástli. To je však chyba. Môžete žiť aj bez bolesti svalov, aby ste robili pokroky. Navyše, pravidelne cvičenie až do bolesti, vedie k rýchlejšiemu pretrénovaniu.

9. Suplementy sú náhradou jedla – doplnky výživy majú svoje prospešné účinky, ale netreba to s nimi preháňať. Nie sú náhradou stravy a vašu snahu zefektívňujú len mierne, a tak svoje ciele môžete dosiahnuť aj bez nich. Proteín, kreatín či kofeín sa však hodia pre budovanie svalov i podporenie výkonnosti.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist