Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 29. 07. 2020

5 tipov, ako začať behať

ikonka
Beh sa považuje za jeden z najúčinnejších cvikov, ako zhodiť prebytočné kilogramy. Okrem toho si pomocou neho viete udržať hmotnosť a vyčistiť hlavu. Problémom je, že behanie nie je obľúbenou aktivitou pre každého, práve naopak. Ako začať behať a vytvoriť si dobrú kondíciu?

Majte jasný cieľ

Každý začne behať z určitého dôvodu. Chcete schudnúť alebo si zlepšiť kondíciu? Chcete si udržať váhu alebo sa pripravujete na maratón? Cieľ je veľmi dôležitý. Práve ten vás bude vyťahovať z postele ale od počítača v dni, keď sa vám nebude chcieť.

“Akonáhle sa z toho stane zvyk, behanie či cvičenie bude pre vás ľahšie a nebude stáť toľko úsilia,” - hovorí Charles Duhigg, autor knihy The Power of Habit.

Pri stanovení cieľov však myslite na to, že musia byť reálne. Nemôžete chcieť schudnúť 10 kilogramov za týždeň. Alebo odbehnúť 15 kilometrov už o tri dni od prvého behu.

Neprežeňte to

Väčšina začínajúcich bežcov robí chyby v tom, že hneď na začiatku chcú odbehnúť dlhé vzdialenosti. Áno, mnohí ľudia behajú 10 alebo 15 kilometrov. Sú to však bežci, ktorí sa behaniu venujú dlhšie.

Zo začiatku behajte krátke vzdialenosti. Pokojne to môžu byť 2 - 3 kilometre. Následne vzdialenosť zvyšujte.

V tomto bode je však potrebné spomenúť aj to, aby ste to nepreháňali s tréningami. Telo je po behu unavené a potrebuje regeneráciu. Preto by ste mu ju mali minimálne raz alebo dvakrát do týždňa dať.

Cvičenie je pre naše telo potrebné, no s ničím by ste to nemali preháňať. Ako sa hovorí, všetkého veľa škodí.

Kontrolujte si tempo

Ďalším problémom začiatočníkov je nesprávne tempo. Mnohí bežia zbytočne rýchlo, čo sa následne odrazí v tom, že po chvíli nevládzu. Hneď po vybehnutí sledujte to, ako rýchlo idete.

Začnite najprv pomaly a ak cítite, že vládzete, pomaly zrýchľujte. Tempo behu sa vám môže meniť podľa toho, ako dlho beháte. Poprípade podľa únavy.

Správna obuv a oblečenie

Oblečenie je pri behu dôležité, no nie tak dôležité ako obuv. V nesprávnych teniskách vás budú bolieť nohy. Po dlhšom čase by ste mohli mať dokonca aj iné problémy.

Ak to s behom myslíte vážne, zainvestujte do kvalitných bežeckých tenisiek. Tie sú pohodlné a vedia sa prispôsobiť vašim potrebám.

Do tenisiek nemusíte investovať desiatky eur. Kvalitné tenisky na behanie teraz kúpite aj v bežných supermarketoch. Okrem tenisiek môžete pri nákupe potravín kúpiť aj funkčné oblečenie, ktoré pri behu určite oceníte.

Medzi jednu z cenovo dostupných a zároveň kvalitných značiek patrí Crivit z obchodnej siete Lidl, ktorá kvalitou oblečenia v testoch neraz porazí aj známe značky. Počas letnej sezóny nájdete navyše tenisky a oblečenie za znížené ceny, pričom cena funkčných tričiek začína už od 3.99€. Ak vás zaujíma, ako toto funkčné oblečenie obstálo v dTeste, prečítajte si tento článok.

Tip:
Pri obúvaní si tenisky zaviažte na dve mašličky. Zabránite im, aby sa vám rozviazali.


Hudba alebo podcasty

Beh vás bude baviť omnoho viac s počúvaním hudby. Obľúbené skladby vám dodajú energiu.

Ak na hudbu nemáte náladu alebo chcete niečo iné, zapnite si podcast. Tých je dnes veľké množstvo a rozhodne si vyberiete niečo, čo vás bude zaujímať.

Zhrnutie

Ak patríte medzi začiatočníkov v behu a chceli by ste si celý proces zjednodušiť, stavte na naše rady. Pomocou nich sa nevzdáte už po pár dňoch. Plus, motivácia vám bude rásť každým ďalším behom.

Zdroj obrázku: oneinchpunch / Shutterstock.com


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist