Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Pre ženy 12. 09. 2020

Mali by ste na sebe začať pracovať? Toto sú známky toho, že áno

ikonka
Možno sa zadýchate po pár schodoch alebo prídete o dych po krátkom pobehnutí. Hoci sa to môže stať každému, väčšinou je to známkou slabého kardiovaskulárneho zdravie daných jedincov.

Týždenne by sme sa mali venovať minimálne 150 minútam miernej fyzickej aktivity alebo 75 minútam intenzívnejšej aktivity. Nie každý to dodržiava. Ako spoznáte, že vám chýba kondícia a čo treba urobiť, aby ste to začali napravovať?

1. Mate vysoký pokojový srdcový tep – teraz môžete poľahky monitorovať svoj srdcový tep. Ak si všimnete, že ho máte vysoký aj v pokoji, mohlo by to byť známkou dehydratácie, nervozity, nedostatku spánku, slabej výživy alebo toho, že nie si v kondícii. Čím viac budete športovať a cvičiť, tým nižší bude váš pokojový tep a tým ľahšie vám budú pripadať niektoré fyzické aktivity.

2. Bolia vás kríže pri dlhšom státí – ak čakáte v rade na pošte alebo pred pokladňou v obchode a začne vás bolieť chrbát, mohlo by to byť znamením slabých brušných alebo chrbtových svalov. Tieto problémy vám pomôže odvrátiť, ak dvakrát denne začnete robiť jeden jediný cvik – dosku (plank).

3. Zadýchate sa pri ľahkých aktivitách – ak vám robí problémy chôdza do schodov alebo krátke pobehnutie na autobus, je to preto, že váš kardiovaskulárny systém má čo robiť, aby zásobil svaly kyslíkom. V tom prípade by ste mali zvážiť postupné začleňovanie pravidelného cvičenia alebo športovania do vášho života.

4. Po športovej aktivite máte svalovicu – nahovorili vás priatelia na basketbal, tenis či iný šport a na druhý deň máte veľkú svalovicu? To je jasný znak toho, že máte slabé svaly. Okrem lepšieho zahrievania pred športovaním by ste mali zvážiť pravidelné posilňovanie.

5. Pravidelne pociťujete únavu – ak za tým nie zdravotné dôvody, potom vám telo hovorí, že by ste sa mali viac hýbať. Cvičením si zvýšite tep a vyplavovanie endorfínov, vďaka čomu budete mať viac energie. Väčšia cirkulácia krvi vďaka pohybu zaistí, že bude vaše telo fungovať normálne.

6. Robia vám problémy domáce práce – ak sú čoraz viac pre vás záťažou každodenné aktivity, ako je vysávanie, umývanie podlahy či utieranie prachu, neignorujte to. Ak je váš tep vyšší ako 110 úderov za minútu pri týchto aktivitách, mali by ste začať viac cvičiť. Ideálne pre tieto aktivity sú pritom cviky zamerané na hornú časť tela, ako kľuky, tlaky a príťahy.

7. Pri drepoch vám ruky a hrudník prepadajú dopredu – ak si všimnete, že pri drepoch majú vaše ruky a hrudník tendenciu smerovať viac dopredu, potom vedzte, že problémom môžu byť slabé svaly zadnej časti tela, ako sú chrbát, hamstringy či sedacie svaly. Musíte ich precvičovať častejšie.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist