Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 11. 09. 2020

Štyri mocné jedlá, ktoré vás udržia zdravých

ikonka
Superjedlá vám poskytujú veľa antioxidantov, fytoživín, vlákniny, vitamínov a minerálov, ktoré z nich robia pozitívny trend vo svete výživy. Viac ako ktorékoľvek iné jedlá vám totiž upevňujú zdravie.

Pre bunky vášho tela sú nebezpečné voľné radikály, ktoré im môžu spôsobovať štrukturálne poškodenia, ktoré sa ťažko napravujú a časom môžu viesť k rozvoju nejakej choroby. Preto je dôležité konzumovať pravidelne takého superjedlá. A my vám teraz prinášame štyri mocné voľby, ktoré by vo vašej strave nemali chýbať:

1. Bobuľovité ovocie
Zo všetkých dostupných druhov ovocia majú najväčší obsah antioxidantov, pričom už len jedna šálka vám môže dodať niekoľkonásobne viac špecifických antioxidantov, ako je odporúčaná denná dávka. Z niekoľkých kľúčových živín v nich nájdeme vitamín C, vitamín A, kvercetín, antocyanidín, katechín či epikatechín. Tieto živiny pomáhajú znižovať zápalové procesy, ktoré môže spôsobovať aj intenzívne cvičenie. Tiež obsahujú vlákninu, ktorá je prínosom aj pri chudnutí. Za najlepšiu voľbu sa označujú čučoriedky, ale dobrými možnosťami sú aj goji, brusnice, maliny a jahody.

2. Kapustovitá zelenina
Kapusta, kel, karfiol či brokolica sú plné dôležitých fytoživín, vrátane silného antioxidantu sulforafánu, ktorý zvyšuje produkciu enzýmov bojujúcich s voľnými radikálmi. Kapustovitá zelenina tiež obsahuje di-indol metán, ktorý eliminuje vplyvy nadbytočného estrogénu v tele. Prítomná je aj vláknina, ktorá prospieva tráviacemu systému.

3. Avokádo
Nie je len bohatým zdrojom poly-nenasýtených a mono-nenasýtených tukov a vlákniny, pre ktoré pomáha znižovať zlý cholesterol, obmedzovať zápalové procesy a chrániť pred brušným tukom. Obsahuje aj horčík, vitamíny A, C, E, K a B, ako aj antioxidanty luteín, fytosterol, glutatión a zeaxantín. Glutatión pritom slúži ako ochranca pred niektorými druhmi rakoviny.

4. Cvikla
Obsahuje veľa nitrátov, vďaka čomu ide o jedno z najlepších jedál z hľadiska budovania svalovej hmoty. Rozširuje totiž cievy a zlepšuje prietok krvi, vďaka čomu sa svaly lepšie okysličujú a efektívnejšie sa do nich dostávajú potrebné živiny. Obsiahnutý betaín zase pomáha redukovať zápaly a zlepšuje vytrvalosť a silu. Proti zápalom je tu aj kyselina listová, ktorá pomáha chrániť vaše srdce.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist