Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Pre ženy 19. 09. 2020

Snažíte sa budovať svaly a nevidíte výsledky? Prijmite túto radu

ikonka
Ak sa snažíte budovať svalovú hmotu, ale nie ste spokojné s výsledkami, ktoré na sebe vidíte, nezúfajte. Špecialistka Heather Miltonová zo Športového centra Newyorskej univerzity má pre vás cennú radu.

Či ste začali cvičiť pred mesiacom alebo pred rokmi, pravdepodobne ste už počuli o tom, že by ste mali pri cvičení využívať špecifické schémy na počet sérií a opakovaní, aby ste dosiahli svoje ciele.

Napríklad, ak chcete budovať silu, mali by ste robiť 4-6 sérií po 1-5 opakovaní s ťažkou váhou. Ak chcete budovať svaly, mali by ste robiť 3-5 sérií po 6-12 opakovaní so stredne ťažkou váhou. Toto všetko je užitočné, ale ak nebudete posilňovať s intenzitou, veľmi vám to nepomôže.

„Máme tu schémy s počtom opakovaní a sérií, ale najdôležitejšia vec je, aby ste si pamätali, že hoci záleží na počtoch opakovaní, ale cieľ vám dosiahnuť nepomôžu, ak nebudete do konca predpísaného počtu opakovaní vyčerpané,“ povedala Miltonová pre magazín POPSUGAR. „Ak je to pre vás ľahké, potom nedosiahnete konečný výsledok, po ktorom túžite“

Bez ohľadu na to, v akej kondícii ste, alebo aký je váš cieľ, musíte si pri cvičení vyberať záťaž, ktorá bude pre vás výzvou pri zachovaní korektnej techniky prevedenia. V určitom bode sa pre vás stane ľahké robiť drepy s 50 kilogramami. Vtedy musíte váhu na činke zvýšiť, aby ste nestagnovali.

Kľúčom k budovaniu svalov teda je, aby ste svalom pripravili v každom tréningu výzvu, ktorú budú prekonávať. Musíte priebežne zvyšovať váhu na činkách, aby sa záťaži svaly museli prispôsobovať.

Ako ťažké váhy by ste však mali využívať? V prvom rade to závisí od vášho cieľu. Ak chcete budovať svalovú vytrvalosť, malo by ísť o 50 až 70 percent váhy, s ktorou dokážete urobiť len jedno opakovanie (najťažšia váha, s ktorou dokážete urobiť jedno opakovanie pri korektnej technike). Ak chcete budovať silu, malo by ísť o 85 až 100 percent. A čo budovanie svalov? Hodí sa 75 až 85 percent vášho maxima pre jedno opakovanie.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist