Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Pre ženy 2. 1. 2021

Chudnite efektívnejšie: Pre toto by ste sa mali venovať posilňovaniu

ikonka
Ženy sa dlho premáhali, aby sa z aeróbnych tréningových programov presmerovali aj k posilňovaniu. To si v ostatných rokoch získava čoraz väčšiu popularitu u nežného pohlavia a teraz si prezradíme, prečo je nevyhnutnou súčasťou efektívneho chudnutia.

Pri aeróbnych kardio tréningoch je základom množstvo spálených kalórií počas cvičenia. Efektívnejšou formou je vysoko intenzívne intervalové kardio, ktoré spaľuje tuky aj po docvičení. A ďalšou kapitolou je potom spomínané posilňovanie.

Prečo by ste sa mu pri chudnutí mali venovať okrem toho, že je záživnejšie?

1. Zrýchľuje metabolizmus
Hlavným dôvodom je, že posilňovanie vám zrýchli metabolizmus, a tak budete ľahšie páliť nadbytočné kalórie. A deje sa to vďaka dvom mechanizmom. Prvým je jednoduchá skutočnosť, že posilňovaním sa budujú svaly a čím viac ich na tele budete mať, tým viac energie bude telo potrebovať na ich fungovanie. Druhý je priamy efekt silového tréningu. Po ňom totiž telo pracuje tvrdšie, aby znovu obnovilo zásoby kyslíka. Vďaka tomu môžete mať zrýchlený pokojový metabolizmus až 24 hodín po docvičení.

2. Zlepšuje telesnú kompozíciu
Svaly vážia viac ako tuky, pretože sú hustejšie. Preto kilogram svalov zaberá menší objem, ako kilogram tukov. A preto sa nemusíte báť, keď začnete trochu priberať alebo vám bude váha stagnovať, ak ste do svojho programu pridali posilňovanie. A preto by ste sa viac mali pozerať do zrkadla, ako na váhu. Uvidíte, že vďaka posilňovaniu vám budú ubúdať tukové vrstvy, pričom sa vám budú tvarovať ramená, zadok či stehná. A časom možno uvidíte aj tehličky na bruchu. Najpodstatnejšie však je, že takouto zmenou kompozície telo páli viac energie a umožňuje vám cvičiť alebo športovať dlhšie a intenzívnejšie

3. Metabolizuje tuky
Pri chudnutí je základom, aby ste viac energie spálili, ako jej prijmete zo stravy. Na tom sú založené aj diéty zamerané na chudnutie – na obmedzovaní množstva kalórií v strave. Keď však k tomu pristúpite, vaše telo to začne kompenzovať tým, že bude energiu získavať zo svalov. To je neželený efekt. Posilňovanie počas takejto diéty však pomáha udržovať svalovú hmotu, a tak sa energia získava viac z tukových zásob. Preto sa odporúča, aby ste pri chudnutí posilňovali aspoň dva až trikrát týždenne.

Nájdete nás na sociálnych sieťach:   Instagram  Facebook  Twitter  YouTube


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist