Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Zdravie 08. 01. 2021

Päť spôsobov, ako si reštartovať zdravie tráviaceho systému

ikonka
Po zime príde perfektné obdobie na to, aby ste sa zamerali na vaše zdravie. A pri ňom nemožno obísť ani vaše trávenie, ktoré je kľúčovým komponentom vášho celkového zdravia. K jeho obnove vám pomôže aj päť tipov od doktorky Megan Rigbyovej.

Zdravé trávenie vplýva na takmer každú funkciu tela, vrátane boja s infekciami, rozkladania hormónov, dosiahnutia stabilnej nálady či efektívneho chudnutia. Nesprávna životospráva a diéta môžu viesť k jeho rozhodeniu, ktoré sa môže prejaviť nadúvaním, pálením záhy, nepravidelnou stolicou, častými chorobami, bolesťami hlavy, zvýšenou únavou, zmenami nálad, bolesťami kĺbov, ekzémami či intoleranciou na jedlá.

Ak si chcete reštartovať zdravie tráviaceho systému, potom skúste nasledujúcich päť tipov. Ak by vám nepomohli a symptómy by sa zhoršili, konzultujte svoj stav s doktorom. V bežnej situácii by vám však malo pomôcť aj toto:

1. Začnite ráno s teplým pohárom citrónovej vody
Výskumy ukazujú, že teplá voda pomáha prebudiť vaše črevá a tiež vyplavuje nahromadené hlieny. Citrón zase obsahuje vlákninu, ktorá živí prospešné baktérie v črevách.

2. Konzumujte jedlá bohaté na probiotiká
Fermentované potraviny sú výbornou voľbou pre ich obsah probiotík. Keď ich konzumujete, pomáhajú s množením prospešných baktérií v tráviacom trakte, čím sa vyrovnáva rovnováha v črevnej mikroflóre.

3. Eliminujte umelé sladidlá
Umelé sladidlá, ako sú sukralóza či aspartám, vášmu tráviacemu systému urobia viac škôd ako prinesú úžitku. Skúste ich nahradiť prírodnými sladidlami, ako je stévia či malé množstvá kokosového cukru, ktoré sa ľahšie strávia.

4. Dočasne znížte dráždivé jedlá
Keď máte podráždené črevá, niektoré jedlá môžu symptómy zvýrazniť Preto môže byť prospešné, ak ich na dočasnej báze vyradíte zo stravy, aby umožnili tráviacemu systému vyliečiť sa. Bežne sú dráždivé napríklad lepok, sója, mliečne produkty, ovocie s vysokým obsahom fruktózy a niektoré obilniny.

5. Jedzte veľa vlákniny
Vláknina je pre vaše tráviace zdravie mimoriadne dôležitá a je zdrojom potravy pre dobré baktérie. Denne by ste jej mali prijať aspoň 25 gramov. Jej veľkým obsahom sa pýšia trebárs šošovica a strukoviny, bobuľovité ovocie, lanové semená, tekvica či kapusta.

Nájdete nás na sociálnych sieťach:   Instagram  Facebook  Twitter  YouTube


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist