Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Ako by ste mali cvičiť na základe svojho telesného typu?

Autorka: Lucka – 30. 01. 2021
ikonka
Keď si dávate dokopy svoj vlastný tréningový program, musíte zvážiť viacero vecí. Jedným z tých najdôležitejších je to, aký máte telesný typ. Až keď ho budete poznať, budete vedieť, ako si správne navrhnúť tréning, ktorý bude pre vás efektívny.

Poznáme tri telesné typy. Telo endomorfa pozostáva z vyššieho podielu tuku a je tvarované ako hruška. Telo ektomorfa je prirodzene štíhle a ťažko sa mu naberá nová hmotnosť, či už svaly alebo tuky. Typický mezomorf zase ľahko naberá svaly a má rýchly metabolizmus, vďaka čomu je u neho pravdepodobnejší tvár tela písmena „V“.

Ako s touto znalosťou pracovať pri cvičení?

Tréning pre endomorfa

Osoby tohto telesného typu často ťažia zo silového tréningu, pretože čím viac svalov si vybudujú, tým rýchlejší metabolizmus mať budú a tým ľahšie sa zbavia nadbytočných tukov. Vzhľadom na ľahké naberanie tukov je dôležité pristupovať k tréningu s obozretnosťou, aby nedošlo k zraneniu. Preto sa z kardio tréningu hodí skôr to v miernej intenzite. Kardio by pritom malo byť pevnou súčasťou tréningového týždňa osoby tohto telesného typu.

Článok pokračuje pod reklamou

Tréning pre ektomorfa

Tieto osoby by mohli pri posilňovaní s ťažkými váhami naraziť na problém. Keďže majú rýchly metabolizmus a útlejšiu stavbu tela, mali by tomu prispôsobiť aj svoj tréning. Optimálny sa zdá byť kruhový tréning alebo vysoko intenzívny intervalový tréning. Pre túto časť ľudí sú v tréningu prospešné cviky s vlastnou váhou tela, ktoré ich nepreťažia, ale poskytnú dostatočný stimul pre dosahovanie ich cieľov. Prospešné sú vo väčšej miere aj izolované cviky s jednoručkami.

Tréning pre mezomorfa

Tento telesný typ naberá svaly pomerne ľahko, a aj preto vyťaží veľa z tréningu s ťažkými váhami a striktnou technikou vykonávania. Mohutnejšie ramená a štíhlejší pás umožňujú väčšinu typických cvičení s obojručnou činkou a tiež vysoko intenzívny intervalový tréning. Veľmi užitočné môže byť vzpieranie.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist