InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Štyri kľúče, ktoré vás dovedú k úspechu pri chudnutí

11. apríla 2021
Štyri kľúče, ktoré vás dovedú k úspechu pri chudnutí
Snažíte sa schudnúť alebo udržať si zdravú hmotnosť? Potom vedzte, že na splnenie svojho záväzku sú nevyhnutné štyri kľúče, ktoré vás vo vašej snahe dovedú k úspechu. Neskrýva sa za nimi pritom nič výnimočné.

Úspešné osoby v chudnutí majú spoločné to, že medzi ich zvyky patrili tieto štyri veci:

1. Pravidelné cvičenie

Cvičenie niekoľkokrát do týždňa sa stane vašou poprednou zbraňou v tom, aby ste schudli. Malo by byť pestré a zahŕňať aeróbne i anaeróbne aktivity. Kardiovaskulárny tréning vám pomôže budovať kondíciu a páliť kalórie, ale posilňovaním si vybudujete športovú postavu, ktorej väčší obsah svalov pomôže zrýchliť váš metabolizmus, čo je pri chudnutí alebo udržovaní zdravej hmotnosti vítané. Ak vás nebaví šliapanie na rotopede alebo behanie, kardio môžete nahradiť aj fyzickými aktivitami, ktoré vás bavia – či už len pôjde o svižnú chôdzu, turistiku alebo nejaký druh športu. Kolektívny šport vás pritom dokáže motivovať natoľko, že vašou snahou pomôcť k víťazstvu, vydáte zo seba viac energie bez toho, aby ste si to v zápale boja uvedomovali. Preto aj to môže byť vítanou aktivitou v boju s nadbytočnými kilogramami. Jednoducho povedané – každý pohyb navyše je vítaný.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zdravé stravovanie

Neprichádza ako prekvapenie to, že okrem pravidelného cvičenia je kľúčom k úspechu aj vhodná diéta. Tá je pri chudnutí alebo udržovaní hmotnosti ešte dôležitejšia. Ak si ju pritom vyskladáte správne, nebude prínosom len pre dosahovanie estetických cieľov, ale pomôže vám aj posilniť vaše zdravie. Najľahšie sa pritom udržuje tá, čo vychádza zo zmien, ktoré sú dlhodobé a ktoré ovplyvnia váš životný štýl. Prísne redukčné ani trendové diéty riešením nie sú. Najlepšia je vybalansovaná strava, ktorá obsahuje všetky potrebné makro- i mikroživiny a v miere aj jedlá, ktoré potešia aj vaše chuťové poháriky. Pri chudnutí je základom, aby ste prijali menej kalórií, ako ich zo seba vydáte. A treba ich prijímať priebežne každé 2-3 hodiny. Dôležité živiny sú okrem vitamínov a minerálov, ktoré zaistia optimálne fungovanie tela, ak bielkoviny, vláknina a zdravé tuky, ktoré vám pomôžu kontrolovať krvný cukor a ktoré vás nasýtia na dlhší čas.

3. Sledovanie samých seba

Čo si pod tým predstaviť? Pravidelné pohľady do zrkadla a pravidelné váženie – minimálne raz týždenne. Do vám dá prehľad o tom, aké pokroky robíte a je to dôležité aj po tom, čo dosiahnete cieľovú váhu a budete si ju chcieť udržať dlhodobo. Súčasťou takéhoto monitorovania samých seba je tiež vedenie si výživového a tréningového denníka, v ktorom môžete hľadať príčiny toho, ak sa vaše pokroky spomalili alebo zastavili. Inými spôsobmi, ako sa monitorovať, je meranie si podkožného tuku, meranie si obvodu pásu, uvedomovanie si malých zmien, ako je väčšia voľnosť oblečenia a podobne.

4. Konzistentnosť

Chudnúť týždeň je ľahké. Preto mnoho ľudí začne celý proces s elánom a niekoľko dní sa pýšia pokrokmi predtým, ako sa dostaví realita – ten týždeň na schudnutie nestačí. Mnoho ľudí to vzdá, iní to začnú flákať. Práve preto nakoniec len menšia časť celý proces dotiahne do zdarného konca. Musíte byť trpezliví a najmä konzistentní – cvičiť pravidelne, stravovať sa každý deň poctivo. Čím viac konzistentnosti v tréningu a diéte budete mať, tým ľahšie sa vám bude chudnúť alebo udržovať hmotnosť. Ku konzistentnosti veľmi pomôže známosť plánu – musíte vedieť, kedy, čo a ako budete cvičiť, kedy, čo a koľko toho budete jesť. Plány vám umožnia vytvoriť si vybalansovaný program, vďaka ktorému to vydržíte dlhšie a ktorý vám sem-tam umožní dať si odmenu v strave, najmä ak dosiahnete nejaký čiastkový cieľ.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist