InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

3 tabata tréningy, ktoré vám pomôžu schudnúť efektívne

Autorka: Lucka  /   29. mája 2021
3 tabata tréningy, ktoré vám pomôžu schudnúť efektívne
Vysoko intenzívny intervalový tréning je jedným z najlepších spôsobov, ako si podporiť spaľovanie tukov. Okrem zvyšovania spálených kalórií ovplyvňuje aj hormóny, ktoré celý proces zefektívňujú. Jedným z obľúbených protokolov je tabata.

Tabata má korene v Japonsku a v jednoduchosti predstavuje štvorminútové cvičenie, ktoré prinesie pozitívne prínosy vďaka striedaniu 20-sekundových intervalov cvičenia v maximálnej intenzite s 10 sekundami oddychu. Dokopy ich urobíte osemkrát.

Aby bolo cvičenie za taký krátky čas efektívne, počas 20 sekúnd cvičenia musíte skutočne ísť na maximum. Ak tak budete robiť od začiatku, rýchlo si uvedomíte, že aj štyri minúty budú viac ako dosť. My vám prinášame štyri tabata tréningy, ktoré môžete skúsiť.

Článok pokračuje pod reklamou


Tabata zameraná na brucho
Pri tomto tréningu budete budovať kondíciu, spaľovať tuky a posiľňovať brušné svaly, aby ste si postupne vytvorili efektné tehličky. Striedať budete len bicykel s oddychom. Nasledujúcu kombináciu zopakujte osemkrát:

Tabata
Cvik Čas
Bicykel 20 sek.
Prestávka 10 sek.

Dvojcviková tabata
Tento tréning využije dva cviky, ktoré sa budú striedať. Prvým sú vysoko efektívne angličáky (burpees), ktoré precvičia celé telo. Druhým sú skracovačky, ktoré sa zameriavajú na brucho. Tento rozpis zopakujte štyrikrát:

Tabata
Cvik Čas
Angličáky (burpees) 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Skracovačky 20 sek.
Prestávka 10 sek.

Pestrá tabata
Nasledujúce cviky vykonáte len v dvoch kolách, pretože sú štyri. Často ľudia tento prístup k tabate obľubujú, pretože poskytuje väčšiu pestrosť a komplexnejšie precvičenie tela. Cviky, ktoré využijete sú: švihy kettlebellom, skracovačky, drepy s tlakmi na ramená s jednoručkami a horolezec (mountain climber).

Tabata
Cvik Čas
Švihy s kettlebellom 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Skracovačky 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Drepy s tlakmi na ramená 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Horolezec (mountain climber) 20 sek.
Prestávka 10 sek.



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist