Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

3 tabata tréningy, ktoré vám pomôžu schudnúť efektívne

Autorka: Lucka – 29. 05. 2021
ikonka
Vysoko intenzívny intervalový tréning je jedným z najlepších spôsobov, ako si podporiť spaľovanie tukov. Okrem zvyšovania spálených kalórií ovplyvňuje aj hormóny, ktoré celý proces zefektívňujú. Jedným z obľúbených protokolov je tabata.

Tabata má korene v Japonsku a v jednoduchosti predstavuje štvorminútové cvičenie, ktoré prinesie pozitívne prínosy vďaka striedaniu 20-sekundových intervalov cvičenia v maximálnej intenzite s 10 sekundami oddychu. Dokopy ich urobíte osemkrát.

Aby bolo cvičenie za taký krátky čas efektívne, počas 20 sekúnd cvičenia musíte skutočne ísť na maximum. Ak tak budete robiť od začiatku, rýchlo si uvedomíte, že aj štyri minúty budú viac ako dosť. My vám prinášame štyri tabata tréningy, ktoré môžete skúsiť.

Tabata zameraná na brucho
Pri tomto tréningu budete budovať kondíciu, spaľovať tuky a posiľňovať brušné svaly, aby ste si postupne vytvorili efektné tehličky. Striedať budete len bicykel s oddychom. Nasledujúcu kombináciu zopakujte osemkrát:

Článok pokračuje pod reklamou


Tabata
Cvik Čas
Bicykel 20 sek.
Prestávka 10 sek.

Dvojcviková tabata
Tento tréning využije dva cviky, ktoré sa budú striedať. Prvým sú vysoko efektívne angličáky (burpees), ktoré precvičia celé telo. Druhým sú skracovačky, ktoré sa zameriavajú na brucho. Tento rozpis zopakujte štyrikrát:

Tabata
Cvik Čas
Angličáky (burpees) 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Skracovačky 20 sek.
Prestávka 10 sek.

Pestrá tabata
Nasledujúce cviky vykonáte len v dvoch kolách, pretože sú štyri. Často ľudia tento prístup k tabate obľubujú, pretože poskytuje väčšiu pestrosť a komplexnejšie precvičenie tela. Cviky, ktoré využijete sú: švihy kettlebellom, skracovačky, drepy s tlakmi na ramená s jednoručkami a horolezec (mountain climber).

Tabata
Cvik Čas
Švihy s kettlebellom 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Skracovačky 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Drepy s tlakmi na ramená 20 sek.
Prestávka 10 sek.
Horolezec (mountain climber) 20 sek.
Prestávka 10 sek.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist