Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Lepšia nálada: 5 spôsobov, ako si môžete zvýšiť hladinu serotonínu

28. 05. 2021
ikonka
Serotonín je známy aj ako „šťastná látka“, ktorú váš mozog využíva na komunikáciu s bunkami nervového systému. Ak máte jeho hladinu nízku, môžete byť náchylnejší na depresiu. Ako si teda jeho hladinu zvýšiť?

Zlepšiť náladu a dostať pod väčšiu kontrolu váš apetít, učenie, zaspávanie či pamäť, môžete tým, že si serotonínu podporíte nasledujúcimi piatimi overenými spôsobmi:

1. Pravidelne cvičte
Podľa výskumu z roku 2016 dokáže cvičenie zvýšiť hladinu serotonínu i mozgového neurotrofného faktoru, ktorý sa nachádza v častiach mozgu kontrolujúcich telesnú hmotnosť, jedenie a pitie. Spolu regulujú náladu. Druh cvičenia pritom nerozhoduje. Vyberte si také, ktoré máte radi, a venujte sa mu aspoň 30 minút trikrát týždenne.

2. Zlepšíte svoju stravu
Serotonín sa derivuje od aminokyseliny tryptofánu, ktorú si telo nevie vytvoriť samo. Nájdete ho však v jedlách, ako sú losos, vajcia, sójové produkty, hydina, špenát, semená a orechy.

Článok pokračuje pod reklamou

3. Vystavujte sa viac dennému svetlu
Poznáte termín sezónna depresia? Väčšinou k nej dochádza s nástupom zimy, keď sa skracujú dni. Tma totiž vplýva na vašu náladu. Preto je dôležité každý deň sa vystavovať dennému svetlu zo slnka. Nápomocná môže byť ranná či obedná prechádza trvajúca 20-30 minút. Prípadne zainvestuje do špeciálnej SAD lampy, ktorú môžete v rovnakej dĺžke používať najlepšie v prvej hodine po zobudení.

4. Vyskúšajte masáž
Vedci v roku 2005 zistili, že masáž dokáže zvýšiť hladinu serotonínu v priemere až o 28 percent. Znižuje totiž hladinu stresového hormónu kortizolu. Nečudo, že sa hovorí, že masáž uvoľňuje telo i myseľ. Nemusí vám ju pritom urobiť len profesionál. Poproste trebárs partnera.

5. Využite doplnok výživy
Určité druhy doplnkov výživy dokážu podporiť hladinu seronotínu v tele tým, že zvýšia príjem spomínaného tryptofánu. Ide napríklad o SAMe, Ľubovník bodkovaný či 5HTP. Nemali by ste ich užívať, ak už užívate lieky, ako sú antidepresanty či selektívne inhibítory spätného vychytávania serotonínu.

zdroj: Insider

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist