InstagramFacebookYoutube
Výživa

Šesť skvelých jedál pre budovanie svalov

03. septembra 2021
Šesť skvelých jedál pre budovanie svalov
Hľadáte spôsob, ako na seba pridal ešte niekoľko kilogramov svalovej hmoty. Tréning v posilňovni vám k tomu pomôže, ale zmenu by ste mali skôr hľadať v strave. Prinášame vám prehľad šiestich jedál, ktoré vám svalový rast podporia.

Diéta je to, čo v skutočnosti rozhoduje vo väčšej miere o vašich úspechoch pri budovaní svalov. Potrebujete prijímať dostatok kalórií, bielkovín a ďalších dôležitých živín. K tomu vám pomôžu aj nasledujúce jedlá a doplnky výživy:

Červené mäso – ide zrejme o najlepšie jedlo na budovanie svalov a to nie len preto, že obsahuje hromadu bielkovín. Je aj prírodným zdrojom kreatínu, ktorý preukázateľne podporuje rast sily a svalov. Nájdeme v ňom aj železo, ktoré zohráva úlohu v transporte kyslíka, vitamíny B6 a B12, ktoré poskytujú energiu či zinok, ktorý zohráva kľúčovú úlohu v produkcii hormónov, vrátane testosterónu.

Článok pokračuje pod reklamou


Tekvica – pri budovaní svalov netreba zabúdať ani na sacharidy, ktoré poskytujú telu energiu využiteľnú na tréningu i pri regenerácii. Mali by byť prijímané hlavne ráno a po cvičení, kedy bývajú glykogénové zásoby najnižšie. Tekvica je skvelou alternatívou k tradičnejším škrobovým zdrojom sacharidov, keď vám poskytne na jednu šálku 10 gramov sacharidov a 1 gram vlákniny. Je plná vitamínov a minerálov, ktoré prospejú aj vášmu zdraviu.

Špenát – je bohatý na železo, ale to nie je dôvod, prečo je v tomto zozname. Špenát je tiež bohatý na nitráty, ktoré pomáhajú podporovať produkciu oxidu dustaného, ktorý vedie k rozšírenie ciev a efektívnejšiemu zásobovaniu svalov kyslíkom a živinami. Preto zlepšuje tréningovú výkonnosť i proces zotavovania po cvičení.

Kešu – orechy môžu byť veľmi dôležitou súčasťou stravy. Kešu napríklad vďaka svojmu obsahu tukov pomáhajú podporovať produkciu testosterónu, ktorý je pri budovaní sily a svalov dôležitým hormónom. Zároveň, ak ho máte nedostatok, znižuje sa efektivita aj spaľovania tukov, takže orechy môžete konzumovať v každom prípade.

Srvátkový proteín – tento doplnok výživy by mal byť základom u každého, kto chce budovať svalovú hmotu – podporuje totiž proteínovú syntézu a regeneráciu. Telu dodá rýchle bielkoviny, čo z neho robí ideálnu voľbu po cvičení a ráno po prebudení.

Kazeínový proteín – ďalším dôležitým proteínovým doplnkom výživy je kazeín, ktorý sa na rozdiel od srvátky trávi pomaly – v priemere až sedem hodín. To z neho robí ideálny doplnok výživy pre obdobie pred spaním. Procesy budovanie svalovej hmoty tým pádom nebudú trpieť počas spánku, kedy nič nejete.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist