Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Šesť skvelých jedál pre budovanie svalov

03. 09. 2021
ikonka
Hľadáte spôsob, ako na seba pridal ešte niekoľko kilogramov svalovej hmoty. Tréning v posilňovni vám k tomu pomôže, ale zmenu by ste mali skôr hľadať v strave. Prinášame vám prehľad šiestich jedál, ktoré vám svalový rast podporia.

Diéta je to, čo v skutočnosti rozhoduje vo väčšej miere o vašich úspechoch pri budovaní svalov. Potrebujete prijímať dostatok kalórií, bielkovín a ďalších dôležitých živín. K tomu vám pomôžu aj nasledujúce jedlá a doplnky výživy:

Červené mäso – ide zrejme o najlepšie jedlo na budovanie svalov a to nie len preto, že obsahuje hromadu bielkovín. Je aj prírodným zdrojom kreatínu, ktorý preukázateľne podporuje rast sily a svalov. Nájdeme v ňom aj železo, ktoré zohráva úlohu v transporte kyslíka, vitamíny B6 a B12, ktoré poskytujú energiu či zinok, ktorý zohráva kľúčovú úlohu v produkcii hormónov, vrátane testosterónu.

Tekvica – pri budovaní svalov netreba zabúdať ani na sacharidy, ktoré poskytujú telu energiu využiteľnú na tréningu i pri regenerácii. Mali by byť prijímané hlavne ráno a po cvičení, kedy bývajú glykogénové zásoby najnižšie. Tekvica je skvelou alternatívou k tradičnejším škrobovým zdrojom sacharidov, keď vám poskytne na jednu šálku 10 gramov sacharidov a 1 gram vlákniny. Je plná vitamínov a minerálov, ktoré prospejú aj vášmu zdraviu.

Článok pokračuje pod reklamou


Špenát – je bohatý na železo, ale to nie je dôvod, prečo je v tomto zozname. Špenát je tiež bohatý na nitráty, ktoré pomáhajú podporovať produkciu oxidu dustaného, ktorý vedie k rozšírenie ciev a efektívnejšiemu zásobovaniu svalov kyslíkom a živinami. Preto zlepšuje tréningovú výkonnosť i proces zotavovania po cvičení.

Kešu – orechy môžu byť veľmi dôležitou súčasťou stravy. Kešu napríklad vďaka svojmu obsahu tukov pomáhajú podporovať produkciu testosterónu, ktorý je pri budovaní sily a svalov dôležitým hormónom. Zároveň, ak ho máte nedostatok, znižuje sa efektivita aj spaľovania tukov, takže orechy môžete konzumovať v každom prípade.

Srvátkový proteín – tento doplnok výživy by mal byť základom u každého, kto chce budovať svalovú hmotu – podporuje totiž proteínovú syntézu a regeneráciu. Telu dodá rýchle bielkoviny, čo z neho robí ideálnu voľbu po cvičení a ráno po prebudení.

Kazeínový proteín – ďalším dôležitým proteínovým doplnkom výživy je kazeín, ktorý sa na rozdiel od srvátky trávi pomaly – v priemere až sedem hodín. To z neho robí ideálny doplnok výživy pre obdobie pred spaním. Procesy budovanie svalovej hmoty tým pádom nebudú trpieť počas spánku, kedy nič nejete.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist