InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Šesť cvikov pre rozvoj skvelých nôh

Autorka: Lucka  /   25. septembra 2021
Šesť cvikov pre rozvoj skvelých nôh
Vytvarujte si svoje nohy s využitím nasledujúcich skvelých cvikov, ktoré môžete robiť takmer všade. Zasiahnu vám ich z každej strany, aby boli rozvinuté komplexne a esteticky.

Najlepšie je, že všetky tieto cviky môžete robiť v rámci jedného tréningu. Každý robte v rozsahu 15-20 opakovaní so záťažou, aby posledných pár opakovaní bolo pre vás výzvou. Začiatočníčkam stačí z každého cviku vykonať dve série, skúsenejším cvičenkám tri.

1. Plié drepy – ide o variáciu drepov, pri ktorej máte nohy vo veľmi širokom postavení a špičky smerujú do strán pod asi 45-stupňovým uhlom. Precvičia vám prednú i zadnú časť stehien, ako aj sedacie svaly.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Dvíhanie nôh v ľahu na boku – ľahnite si na rovno bok, spodnú ruku si dajte pod hlavu a pomaly dvíhajte a spúšťajte hornú nohu. Pohyb majte neustále pod kontrolou. Po vykonaní predpísaného počtu opakovaní s jednou nohou urobte rovnaký počet opakovaní aj s druhou. Cvik pracuje na bočnej strane stehien.

3. Stláčanie fit lopty medzi nohami – tento cvik pre zmenu precvičí vnútornú časť stehien. Ruky a kolena umiestnite na fit loptu, špičky nôh majte umiestnené na podlahe pre lepší balans. Väčšina vašej telesnej hmotnosti by mala spočinúť na fit lopte. Teraz k sebe pritláčajte kolená a zovretie jednu sekundu udržte predtým, ako sa znovu vrátite do počiatočnej polohy.

4. Zakopávania v ľahu s jednoručkou medzi chodidlami – tento cvik nahrádza cvičenie zakopávaní na stroji a efektívne precvičí zadnú časť stehien. Cvik vykonávajte pomaly a nenechávajte nohy oddychovať v spodnej pozícii.

5. Výpady – drepy boli na začiatku, na záver stená precvičíme ešte aj ďalším známym cvikom, výpadmi. Aj pri nich sa do akcie zapájajú aj sedacie svaly. Zlepšia aj vašu koordináciu.

Pozri aj: Aké výhody v sebe skrývajú výpady?

6. Výpony v stoji s jednoručkami – na záver ešte zostáva precvičiť lýtka. To dosiahnete výponmi, pri ktorých budete v každej ruke držať jednoručku. Pomaly sa dvíhajte na špičky a preciťujte kontrakciu v svaloch.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist