InstagramFacebookYoutube
Tréning

Aké výhody v sebe skrývajú výpady?

26. februára 2018
Aké výhody v sebe skrývajú výpady?
Výhody známeho cviku na nohy nekončia pri posilňovaní a tvarovaní vašich dolných končatín. Výpady vám ponúkajú aj ďalšie prospešné účinky, ktoré si možno bežne neuvedomujete.

V kvalitnom tréningu nôh by nemali chýbať drepy. Tento nekorunovaný kráľ cvikov na spodnú časť tela však trochu neférovo zatieňuje výpady, ktoré sú tiež fantastickým cvikom. Medzi štyri ich silné stránky patria:

1. Cielenie viacerých svalov a zvyšovanie ich sily
Je zrejmé, že týmto cvikom precvičíte najmä lýtka, svaly stehien a sedacie svaly. Výpady však prispievajú aj k posilňovaniu stredu tela a stabilizačných svalov. Ich pravidelným cvičením posilňujete svoje kosti, budujete lepšiu vytrvalosť napríklad pre športy a dokonca zlepšujete svoje mentálne schopnosti (koncentráciu).

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zlepšenie pružnosť svalov
Výpady dokážu zlepšovať pružnosť vašich svalov, a to hlavne bedrového ohýbača. Pri robení výpadu nútite tento sval k natiahnutiu. V modernej dobe je to mimoriadne cenné, pretože to kompenzuje sedavý spôsob života a chráni vás pred bolesťami chrbta, najmä v oblasti krížov.

3. Zlepšenie rovnováhy a koordinácie
Tento cvik patrí medzi tie, pri ktorých sa pohyb vykonáva unilaterálne. Znamená to, že najskôr pracuje jedna strana tela, jedna noha, potom druhá. Takéto cviky sú mimoriadne dobré z funkčného hľadiska. Pomáhajú zlepšovať rovnováhu a koordináciu. Aj preto posilňujú nohy a stred tela o čosi efektívnejšie – do „hry“ zapájajú aj malé stabilizačné svaly.

4. Pestrá variabilita
Výpady môžete vykonávať len s váhou vlastného tela, s jednoručnými činkami v každej ruke, s veľkou činkou na pleciach či inými druhmi záťaže. Dajú sa vykonávať aj doma či vonku. Môžete ich cvičiť s ľahkými váhami i ťažkými. Môžu byť súčasťou kardiovaskulárneho cvičenia. Ich variabilita však nekončí len pri tom. Môžete robiť rôzne alternatívy tohto cviku. Môžete nohy striedať alebo najskôr odcvičiť jednu, potom druhu. Môžete ich robiť na mieste i počas chôdze. Môžete ich robiť vpred, do strany i vzad.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist