InstagramFacebookYoutube
Zdravie

7 jesenných tipov pre zdravší život

24. septembra 2021
7 jesenných tipov pre zdravší život
Dni sa skracujú, od leta prechádzame k zime. Teploty klesajú, chorobnosť rastie. Je tu čas, aby ste sa k svojmu zdraviu postavili zodpovedne. Nasledujúce tipy vám k tomu pomôžu.

Podporiť vaše zdravie v období jesene vám pomôžu tipy, ktoré sú také jednoduché, že veľmi ľahko rozptýlia akékoľvek predsudky, že zdravý životný štýl je náročný:

1. Zacvičte si – venujte sa cvičeniu na konzistentnej báze aspoň 3-4 razy do týždňa. Môžete pritom skúšať rôzne druhy cvičenie, vrátane posilňovania, jogy, pilatesu, kardia či nejakého druhu športu.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zaraďte do svojej stravy fazuľu – jedávajte niekoľkokrát do týždňa šálku fazule. Môžete ju využiť viacerými spôsobmi, pričom vám prinesie bielkoviny, vlákninu, draslík, železo a kyslinu listovú, ktoré sú užitočné pre vaše zdravie.

3. Dajte si pohár vína – večeru si spríjemníte pohárom kvalitného červeného vína. Podporí zdravie vášho srdca. Pamätajte však na to, že ide len o pohár, nie celú fľašu. A tehotné ženy alebo ľudia, ktorí majú iné zdravotné dôvody, by sa pitia alkoholu mali úplne strániť.

4. Zmiernite stres sociálnym kontaktom – snažte sa bojovať proti stresu utužovaním priateľstiev a vzťahov. Môže ísť o osobný kontakt či telefonický. Zavolajte kamarátovi, s ktorým ste neboli už dlhší čas v kontakte.

5. Navštívte doktora – je najlepší čas ísť na preventívnu prehliadku k všeobecnému lekárovi, ale nezaškodí, ak sa zastavíte aj u zubára či očného doktora.

6. Dbajte na stav vašich zubov – pri posilňovaní zdravie treba myslieť aj na zuby. Okrem toho, že by ste mali dodržiavať kvalitnú zubnú hygienu aspoň dvakrát denne, by ste sa mali vyhýbať jedlám, ktoré majú na ne negatívny vplyv.

7. Kvalitne sa vyspite – po zobudení sa vystavte do piatich minút svetlu a v noci sa zase dve až tri hodiny ostrému svetlu vyhýbajte, aby ste ľahšie zaspali. Snažte sa chodiť do postele v rovnaký čas každý deň a spať aspoň 7 hodín.

Pozri aj: 5 tipov pre lepší spánok


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist