InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Ako si prirodzene znížiť krvný tlak?

11. 2. 2022
Ako si prirodzene znížiť krvný tlak?
Trápi vás vyšší krvný tlak? Nemusíte hneď siahnuť po liekoch. Existujú aj prirodzené spôsoby, akými ho môžete dostať pod kontrolu.

Mať vysoký krvný tlak je potenciálne riziko pre vaše zdravie, ktoré zvyšuje pravdepodobnosť infarktu či mŕtvice, ako aj iných ochorení. Každý piaty človek pritom netuší, že s krvným tlakom má nejaký problém. Aby ste jeho riziko obmedzili, mali by ste sa zbaviť rizikových faktorov, ako sú fajčenie či nadváha. Potom by ste mali skúsiť toto:

1. Uvoľnite sa – ak ste v strede, telo vyplavuje hormóny, ktoré majú nepriaznivý vplyv aj na krvný tlak. Preto sa uvoľnite meditáciou, jogou, dychovými cvičeniami či obyčajným počúvaním obľúbenej hudby.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Viac sa venujte cvičeniu – pravidelné cvičenie, pod ktoré môžeme zaradiť aj jednoduché prechádzanie sa, je podobne efektívne na zníženie krvného tlaku ako niektoré lieky. Cvičenie posilňuje srdce, vďaka čomu za bežných okolností nepracuje tak tvrdo. Snažte sa cvičiť aspoň 30 minút denne.

3. Znížte príjem soli – nie každého krvný tlak je citlivý na hladinu sodíka, no jeho obmedzenie pod hranicu 1500-2000 mg denne pomôže udržať krvný tlak pod kontrolou u väčšiny ľudí.

4. Prijímajte viac draslíka – denná dávka 2000 až 4000 mg draslíka vám dokáže znížiť krvný tlak. Obsahujú ho banány, zemiaky, špenát, rajčiny, avokádo, fazuľa a podobne.

5. Dajte si tmavú čokoládu – je bohatá na flavanoly, ktoré uvoľňujú krvné cievy a podporujú prúdenie krvi. Pravidelná konzumácia tmavej čokolády je spojená s nižším krvným tlakom.

6. Skúste fermentované jedlá – len nedávno vedci zistili, že ľudia, ktorí obľubujú fermentované jedlá, sa spájajú s nižším krvným tlakom. Jedlá ako kyslá kapusta či kimči znižujú krvný tlak aj v krátkodobom horizonte.

7. Obmedzte kofeín – už jedna šálka kávy zvýši systolický i diastolický tlak krvi a zvýrazňuje vplyvy stresu na telo. Skúste obmedziť kávu alebo ju nahradiť čajom. Ibištekový čaj u ľudí zo stredne vysokým tlakom znížil už za šesť týždňov krvný tlak o sedem percent.

8. Pite rozumne – príliš veľa alkoholu zvyšuje krvný tlak, no môže byť aj nápomocný, ak si dáte napríklad len pohár červeného vína.

9. Znížte pracovné tempo – podľa výskumov sa riziko hypertenzie zvyšuje o 17 %, ak pracujete cez týždeň viac ako 40 hodín. Nadčasy v práci vás oberajú o čas pre cvičenie, zdravé jedenie a relax.

10. Menej seďte – pravidelné prestávky v sedavom zamestnaní sú spojené so znižovaním krvného tlaku . Minimálne raz za hodinu sa postavte a rozhýbte sa.

11. Riešte chrápanie – polovica pacientov so spánkovým apnoe žije aj s hypertenziou. Riešením spánkového apnoe sa im dostáva pod kontrolu aj krvný tlak. Podľa vedcov by za tým mohol byť hormón aldosterón.

12. Zamerajte sa na bielkoviny – nahraďte spracované sacharidy jedlami bohatými na bielkoviny, ktoré podľa výskumov môžu znížiť systolický krvný tlak. U niektorých ľudí totiž spracované sacharidy spôsobujú zápaly.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist