InstagramFacebookYoutube
Tréning

Vyberte si vhodné tenisky na cvičenie

Autor: PR článok  /   14. marca 2022
Vyberte si vhodné tenisky na cvičenie
Ak by sme mali vybrať iba jeden kúsok, ktorý potrebujete pri návšteve fitness centra alebo pri cvičení doma, boli by to tenisky na cvičenie. Najmä pri cvičení s činkami či inými ťažkými nástrojmi vyvíjame tlak na naše členky. Práve správne zvolené a kvalitné tenisky nám pomáhajú udržať členok na jednom mieste a chránia ho pred prípadným poranením. Aké tenisky potrebujete práve vy?

Pri výbere tenisiek na cvičenie si najskôr musíte povedať, ktorý druh športu alebo cvičenia najčastejšie vykonávate a budete ho v teniskách robiť. Líšia sa totiž bežecké tenisky a tenisky na silový tréning. Pre lepší prehľad sme vybrali najčastejšie druhy cvičenia, pri ktorých sú tenisky nevyhnuté.

1. Tenisky na silový tréning

Ak pravidelne cvičíte s ťažkými váhami a na nohách máte ľahké tenisky, môže sa vám niekedy zdať, že vaša stabilita nie je ideálna. Je to spôsobené tým, že zaťažujete svaly a kĺby. Pri takomto cvičení je skutočne nevyhnutné mať obuté tenisky s pevnou podrážkou, ktorá vám stabilitu zaistí.

Výhodou je teda najmä podpora členkov a celej váhy tela. Na druhú stranu práve svojím pevným zložením nie sú vhodné na iné druhy športov, ako je napríklad beh alebo tanec. Ak chodíte cvičiť aj s ťažkými váhami, a zároveň beháte, budete potrebovať dva rôzne páry tenisiek.

2. Bežecké tenisky

Na rozdiel od tenisiek na silový tréning, sú bežecké tenisky ľahšie. Ich hlavnou úlohou je zabezpečiť vašej nohe pohodlie počas behu, a zároveň aj ochranu. Bežecké tenisky sa svojou štruktúrou rozdeľujú podľa povrchu, na ktorom bežne beháte. Inak budú prispôsobené tenisky na beh po betóne a inak na beh cez lúky a lesy.

Medzi obľúbený typ bežeckých tenisiek patria napríklad Adidas Ultraboost, ktoré sa vyznačujú špeciálnou technológiu Boost. Práve tá vám zaistí nielen príjemný pocit pri došľape, ale tiež uľahčí odraz chodidla.

3. Tenisky na relaxačné cvičenia

Ak chodíte na skupinové lekcie relaxačného cvičenia alebo pilatesu, tenisky budete potrebovať tiež. Na rozdiel od tenisiek na silový tréning, vám budú stačiť ľahké tenisky, ktoré sú vzdušné a pohodlné. Hlavnou úlohou takýchto tenisiek je zabezpečiť to, aby sa vám na podložke nešmyklo a nemuseli ste bosí kráčať po studenej podlahe. Aj ľahké tenisky poskytujú aspoň minimálnu ochranu členkov a chodidla, preto na ne určite nezabudnite.

4. Tenisky na kardio tréning alebo tanec

Možno preferujete rýchly tréning, teda tréning v podobe tanca, HIIT alebo obyčajného kardia. Na takýto typ športu sú vhodné ľahšie tenisky s hrubšími časťami v okolí členkov, ktoré zabezpečia ich ochranu. Tenisky by vám mali perfektne sedieť na nohe, nakoľko v nich budete robiť rôzne pohyby. Myslite tiež na to, že nohy sa vám pri rýchlych tréningoch budú potiť, preto je dobré, aby tenisky boli vzdušné a aby dobre odvádzali pot a teplo.

Mnohé z vyššie uvedených tenisiek nájdete v internetovom katalógu Flexdog, kde nájdete široký výber pánskych aj dámskych tenisiek.

Foto: Everyonephoto Studio / Shutterstock.com

Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist