InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Čo sa stane s vaším telom, keď prestanete cvičiť?

13. 3. 2022
Čo sa stane s vaším telom, keď prestanete cvičiť?
Často sa hovorí o tom, čo sa sa s vašim telom stane, ak začnete pravidelne cvičiť. Do konverzácie vstupuje veľa prínosov. Až tak veľa ich však nebude, ak konverzáciu otočíme a opýtame sa: Čo sa stane, keď cvičiť prestanete?

Je normálne, že raz za čas nám únava alebo iné okolnosti nedovolia absolvovať tréning, a tak ho vynecháme. Čo však môžete očakávať, keď seknete s cvičením úplne? V ôsmich bodoch to zhrnul Cliff Thomas:

1. Prídete o svalovú hmotu – vaša svalová hmota poklesne, niektoré svaly pozmenia svoj tvar a svalové vlákna sa budú ľahšie unavovať. Udržanie svalovej hmoty je pritom dôležité pri starnutí.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Začnete skladovať viac tukov – spomalí sa vám metabolizmus a zníži sa schopnosť tela spaľovať tuky, následkom čoho ich budete viac skladovať v podobe podkožného tuku.

3. Hladina stresu bude vyššia – stratou pravidelného tréningu prichádzate o schopnosť lepšie manažovať stres. Budete podráždenejší a nervóznejší.

4. Hladina inzulínu v krvi sa zvýši – keď vám v krvi cirkuluje množstvo inzulínu a nie je využitý, môže to spôsobiť zápaly a poškodenia tela. S pravidelným nárastom inzulínu sa spájajú aj zvýšené riziká srdcovocievnych problémov, obezity a cukrovky.

5. Zvýši sa vám krvný tlak – ľudia, ktorí pravidelne necvičia, majú vyšší krvný tlak ako tí, ktorí sa cvičeniu venujú.

6. Zníži sa vám libido – nie len, že sa vám v posteli bude horšie spať, ale v nej budete mať aj problémy so sexuálnym životom. Pravidelné cvičenie totiž zvyšuje libido.

7. Budete mať horšiu koncentráciu – cvičenie podporuje rast nových mozgových buniek. Keď netrénujete pravidelne, zhorší sa vám koncentrácia a pamäť.

8. Zvýši sa vám riziko depresie – je dokázané, že cvičenie pozitívne ovplyvňuje vašu náladu a odporúča sa ľuďom, ktorých sa dotýka depresia. Ak prestanete cvičiť, zníži sa vám hladina endorfínov, tzv. hormónov šťastia.

Ak raz za čas tréning chcete vynechať, vynechajte ho. Ak však chcete byť zdraví a dobre sa cítiť, najlepšiu radou je, aby ste s ním úplne neskončili.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist