InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning fitness modela XIV. – David Kimmerle a hrudník s chrbtom

20. 4. 2022
Tréning fitness modela XIV. – David Kimmerle a hrudník s chrbtom
Tréningový týždeň Davida Kimmerleho sme si už v minulých častiach nášho seriálu ukázali. Teraz sa u tohto populárneho fitness modela pozrieme na odlišný spôsob tréningu hrudného a chrbtového svalstva, v ktorom je vidieť aj rukopis Arnolda Schwarzeneggera.

Pozri aj: Tréning fitness modela IX. – David Kimmerle a jeho týždeň

Rodák z Fremontu vo svojom tréningu uprednostňuje voľné váhy. A tak ako niektoré jeho vzory z 80. rokov, aj on raz za čas spája dva protiľahlé svalové skupiny do jedného tréningu. V prípade hrudníka a chrbta to vyústi do skvelého napumpovania celej hornej časti tela.

Článok pokračuje pod reklamou


Kimmerle v tomto tréningu cvičí antagonistické supersérie – bez prestávky odcvičí cvik na chrbát a potom cvik na hrudník. Najskôr však absolvuje mŕtve ťahy. Potom kombinuje zhyby s hrazdou za hlavou s tlakmi na lavičke a bežné zhyby s tlakmi jednoručkami na šikmej lavici.

Súčasťou tréningu sú aj dve trojité série, v ktorých spája kľuky na bradlách s príťahmi v sede na spodnej kladke a pulloverom s jednoručkou, ako aj príťahy veľkej činky v predklone s rozpažovaním s jednoručkami a kľukmi.

Na záver ešte absolvuje jeden cvik zameraný na brucho – v piatich sériách po 10 opakovaní odcvičí skracovačky na šikmej lavičke so záťažou. Tento spôsob cvičenia využíva typicky pred súťažami a každú partiu intenzívne precvičí raz týždenne.

Kompletný rozpis tréningu hrudníka a chrbta je uvedený v tabuľke:

Kimmerleho tréningu hrudníka a chrbta
Cvik Série Opakovania
Mŕtve ťahy 4 15
Superséria:
Zhyby (hlava pred tyčou)
Benčpres
3 10-15
Superséria:
Zhyby
Tlaky s jednoručkami na šikmej lavici
3 10-15
Trojséria:
Kľuky na bradlách
Príťahy v sede na spodnej kladke (jednou rukou)
Pullover s jednoručkou
3
do zlyhania
10-15
10-20
Trojséria:
Príťahy veľkej činky v predklone
Rozpažovania s jednoručkami
Kľuky
3
10-15
10-15
10-20 / do zlyhania
Skracovačky na šikmej lavici so záťažou 5 10



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist