InstagramFacebookYoutube
Výživa

Brokolica – prečo by mala byť súčasťou vašej diéty?

29. 4. 2022
Brokolica – prečo by mala byť súčasťou vašej diéty?
Brokolicu buď milujete, alebo nenávidíte. Ak vám nie je pochuti a záleží vám na vašom zdraví, možno by ste mali svoj prístup k tejto super potravine prehodnotiť.

Brokolica je všestranná zelenina, ktorú môžete vo svojej kuchyni využívať rôznymi spôsobmi. V surovom stave obsahuje na jednu šálku takmer 2 gramy bielkovín, takmer 2 gramy vlákniny a len 30 kalórií. Okrem iného, nájdeme v nej veľa draslíka, kyseliny listovej, vitamínov A, B6 a C.

Ak si ju tepelne spracujete, jej nutričný profil sa jemne mení. Aby ste stratili živín obmedzili na minimum, snažte sa vyhnú vareniu vo vriacej vode.

Článok pokračuje pod reklamou


Čo vám však jej konzumácia prinesie?

1. Zdravšie srdce
Vo všeobecnosti konzumácia ovocia a zeleniny prospeje vášmu srdcovocievnemu zdraviu, ktoré je poprednou príčinou predčasných úmrtí. Brokolica nie je výnimkou. Znižuje hladinu zlého cholesterolu a aj riziko infarktu či mŕtvice.

2. Lepšie trávenie
Ukázalo sa, že diéta bohatá na brokolicu zlepšuje mikroflóru v žalúdku. To vedie k lepšej činnosti tráviaceho systému, ale aj silnejšej imunite a efektívnejšiemu potláčaniu zápalov. Prechádza zápche a pomáha pri chudnutí.

3. Krajšiu pokožku
Pre svoj vysoký obsah vitamínu C je dobre známa ako ceste ku krajšej pokožke. Bojom s voľnými radikálmi totiž bráni predčasným prejavom starnutia. Pokožku chráni aj pred infekciami.

4. Nižšie riziko rakoviny
Podľa výskumov patrí brokolica medzi tie druhy zeleniny, ktoré majú vďaka obsahu sulforafanu protirakovinové účinky. Riziko výrazne najmä v prípade rakoviny pŕs či maternice.

5. Množstvo antioxidantov
Voľné radikáli spôsobujú poškodzovanie na bunkovej úrovni. Ich nepriateľmi sú antioxidanty. A tých brokolica obsahuje hromadu. Okrem vitamínu C ide napríklad o luteín či zeaxantín. Tie sú prospešné aj pre zdravie očí.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist