InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning legendy (46. časť) – Mike Mentzer a intenzívny tréning nôh

4. 5. 2022
Tréning legendy (46. časť) – Mike Mentzer a intenzívny tréning nôh
V 46. časti seriálu o tréningoch legiend profesionálnej kulturistiky sa pozrieme na priekopníka vo vysoko intenzívnom štýle cvičenia. A aby to nestalo, pozrieme sa na to, ako cvičil jednu z najnáročnejších svalových partií na trénovanie.

Našu mušku sme tentoraz zaostrili na Mikea Mentzera, známeho propagátora „heavy duty“ tréningu. Američan, ktorý v roku 1979 ovládol ťažkotonážnu kategóriu Mr. Olympia, sa snažil absolvovať tréningy čo najefektívnejšie za čo najkratší čas. A tomu zodpovedal aj tréning nôh, ktorý si teraz priblížime.

Mentzer trénoval nohy v pondelok a vo štvrtok spolu s hrudníkom a tricepsmi. Utorky a piatky potom patrili chrbtu, trapézom, ramenám a bicepsom.

Článok pokračuje pod reklamou


Na nohy absolvoval päť cvikov. Na úvod spojil dva do supersérie – po zahriatí na leg presse (2-3 zahrievacie série) odcvičil predkopávania a tlaky na leg presse (ten už mal pripravený, aby nestrácal žiaden čas). Pri oboch cvikoch nešiel len po hranicu zlyhania, ale urobil aj vynútené opakovania.

Po dostatočnom zahriati urobil jednu sériu drepov s váhou, ktorá vám umožňuje urobiť 6 opakovaní. On ich však musel urobiť osem. Dve vynútené opakovania sa snažil urobiť aj pri dvoch sériách zakopávaní.

Látka precvičil troma sériami výponov s ťažkou váhou, s ktorou urobil osem opakovaní a potom sa snažil vynútiť ďalšie dve.

Viac sérií si k tréningu nepridávajte a snažte sa základné opakovania robiť pomaly a kontrolovane.

Mike Mentzer - vysoko intenzívny tréning nôh
Cvik Série Opakovania
Superséria:
Predkopávania
Leg Press
1
do zlyhania*
do zlyhania*
Drepy 1 do zlyhania*
Zakopávania 2 do zlyhania*
Výpony v stoji 3 do zlyhania**
* - váha na 6 opakovaní, urobiť 2 vynútené opakovania
** - váha na 8 opakovaní, urobiť 2 vynútené opakovania



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist