InstagramFacebookYoutube
Výživa

Ovsená kaša a chudnutie: Pripravte si ju správne a strach vás prejde

3. 5. 2022
Ovsená kaša a chudnutie: Pripravte si ju správne a strach vás prejde
Ovsená kaša so sebou prináša viacero prospešných prínosov pre naše telo. Keďže ide primárne o zdroj sacharidov, mnoho ľudí sa jej počas chudnutia bojí. Ak však dodržíte naše rady, svoju redukčnú diétu si ňou nepokazíte.

Ak budete robiť všetko správne, tak vám ovsená kaša môže s chudnutím dokonca pomôcť. Sú to však detaily, ktoré rozhodujú o tom, aký vplyv bude mať na vás.

Vaším cieľom je spaľovanie tukov, a tak v prvom rade musíte dbať na zloženie svojej stravy. Ovsená kaša je výbornou možnosťou pre zdravé raňajky, no základom je vybrať si ju správne. Uprednostňujte ovsené vločky, ktoré sú lisované a menej spracované pred tými instantnými.

Článok pokračuje pod reklamou


Ďalším dôležitým bodom prípravy je kontrola porcií. Ráno váš žalúdok môže bažiť po jedle, ale snažte sa vyhnúť nadmernej porcii alebo len nasypaním vločiek „od oka“. Pri chudnutí si ich vždy odvážte. Snažte sa neprekročiť množstvo 60 gramov. V suchom stave.

Takáto dávka obsahuje zhruba 150 kalórií, 5 gramov bielkovín a 4 gramy vlákniny.

Následne si pri tvorbe kaše dávajte pozor na cukor. To je hlavný kameň úrazu hlavne u tých ovsených kaší, ktoré kupujete už namiešané. Problém je to však aj u osôb, ktoré nevedia odolať osladeniu svojej kaše. Cukor pritom okrem zvýšenia množstva kalórií ovplyvňuje aj krvný cukor a môže spôsobovať únavu a hlad.

V ideálnom prípade si tak ovsenú kašu treba dosladiť alternatívne, a to pridaním kúskov ovocia. To prinesie aj ďalší prínos v tom, že sa zlepší obsah zdraviu prospešných látok vo vašom pokrme. Vhodné sú banány, jablká a najmä bobuľovité ovocie.

Ochutiť a podporiť si proces spaľovania tukov môžete štipkou škorice. Na ochutenie je výborná aj vanilka. Ak potrebujete viac bielkovín, prisypte si odmerku kvalitného srvátkového proteínu. Aj ním môžete ovplyvniť chuť – existujú najrôznejšie príchute.

Na koniec má svoj vplyv aj tekutina, ktorou si suchú zmes zalejete. Ideálnou možnosťou je čistá voda, ktorá nemá žiadne kalórie. Ak by ste chceli uprednostniť mlieko, zvážte rastlinný druh bez pridaného cukru, ako je mandľové mlieko, pistáciové mlieko či ľanové mlieko. Dbajte však na množstvo kalórií.

Pozri aj: Chyby, ktoré robíme pri príprave ovsenej kaše


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist