InstagramFacebookYoutube
Výživa

Ako si načasovať príjem bielkovín a sacharidov?

27. 5. 2022
Ako si načasovať príjem bielkovín a sacharidov?
Ak si chcete vybudovať vyšportovanú postavu, chcete budovať svaly posilňovaním, aby ste tým zrýchlili aj váš metabolizmus a pomohli spáliť nadbytočný tuk. Na budovanie svalov je pritom dôležitý aj príjem bielkovín a sacharidov. A práve na jeho načasovanie sa v tomto článku zameriame.

Účinok svojho tréningu môžete zvýšiť správnym výberom a načasovaním jedál. Vaše telo potrebuje na fungovanie energiu, ktorú získava predovšetkým zo sacharidov. Bielkoviny sú zase nevyhnutné pre regeneráciu a zrýchľovanie metabolizmu.

Nie je však dôležité len prijať dostatočné množstvo týchto živín počas dňa. Dôležité je aj to, ako si ich načasujete, najmä, ak cez deň trénujete. Ako si teda načasovať ich príjem?

Článok pokračuje pod reklamou


Pred tréningom

Ak sa pokúsite cvičiť s nízkou hladinou krvného cukru, budete sa cítiť slabší ako obvykle a po tréningu budete môcť pociťovať aj bolesti hlavy. Preto je rozumné asi 30 až 60 minút pred cvičením prijať ľahšie jedlo s obsahom sacharidov aj bielkovín. Pokojne postačí jeden banán s proteínovým nápojom. Takto položíte základy aj pre maximalizovanie svalového rastu po docvičení. Podľa niektorých novších výskumov má na rast svalov väčší vplyv predtréningové jedlo ako potréningové.

Počas cvičenia

Väčšina cvičencov počas cvičenie nič neje a tí rozumnejší si dopĺňajú aspoň tekutiny. Štúdie však ukazujú, že na škodu nemusí byť ani príjem sacharidov počas tréningu. Svaly vďaka nim budú pracovať efektívnejšie, vďaka čomu urobíte viac opakovaní. Najmä, ak cvičíte vysoko intenzívne alebo vytrvalostne, mali by ste zvážiť občasný príjem malého jedla alebo športového nápoja s obsahom rýchlych sacharidov.

Po tréningu

Aj napriek konštatovaniu, že strava pred tréningom by nakoniec mohla mať väčší vplyv na vaše pokroky, stále zostáva dôležitým aj to, čo zjete po docvičení. V počiatočných fázach regenerácie je dôležité prijať bielkoviny a sacharidy, aby ste si doplnili energiu a podporili budovanie svalov. Nemusíte sa však ponáhľať. Známe „anabolické okno“ 30 minút po docvičení už nie je také dôležité, najmä, ak zodpovedne pristúpite k strave pred tréningom.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist