InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Ste vyťaženou mamičkou? Starajte sa aj o seba vďaka týmto tipom

Autorka: Lucka  /   18. 6. 2022
Ste vyťaženou mamičkou? Starajte sa aj o seba vďaka týmto tipom
Život mám je celkom vyťažujúci, najmä, ak máme ratolestí v domácnosti hneď niekoľko. Už len jedno však dokáže skonzumovať toľko nášho času a energie, že nám ich už nezostáva na to, aby sme sa postarali aj o naše osobné blaho. Prinášame vám tipy, ktoré vám s tým však môžu pomôcť.

Aj keď ste vyťažená mamička a musíte sa okrem detí starať aj o domácnosť, nemali by ste zabúdať ani na starostlivosť o seba. Doprajte si viac duševného oddychu, zdravého stravovania a prospešného pohybu vďaka týmto siedmim tipom od Brittany Massonovej z magazínu Strong:

1. Raz denne stlačte tlačidlo PAUZA

Nastavte si pripomienku, aby ste venovali 30 sekúnd hlbokému, upokojujúcemu dýchaniu. Ak máte 10 až 20 minút, venujte sa meditácii. Možno sa to nezdá veľa, ale urobí to veľký rozdiel.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Optimalizujte si jedno jedlo denne

Dodržiavať správnu stravu pri všetkých tých povinnostiach nie je ľahké. Pokúste sa však mať cez deň aspoň jedno jedlo, ktoré bude plné zdraviu prospešných živín. Pohodlnou voľbou by mohlo byť aj smoothie zo zeleniny a ovocia.

3. Využite každý tichý moment

Hovorí sa, že keď vaše dieťa spí, mali by ste si pospať aj vy. Nie to však také ľahké. Preto by mohlo byť lepšie hľadať aj malé okná príležitostí na to, aby ste si ľahli a trochu sa ponaťahovali. Pokojne aj pri tom, ako sa vaše dieťa vedľa vás hrá. Na chvíľku zavrite oči a zhlboka dýchajte.

4. Siahnite po zdravých životabudičoch

Namiesto štvrtej šálky kávy o tretej popoludní voľte zelený čas matcha, ktorý vám dodá energiu a nespôsobí neskôr jej rapídny pokles. Nabudiť vás môže aj ľahká automasáž uší. Stačí si chytiť lalok palcom a ukazovákom a jemne stláčať za súčasného kruhového pohybu. Následne pomaly od spodku prechádzajte až po vrch ucha. Robte to asi 30 sekúnd.

5. Myslíte na svoju budúcnosť

Každé ráno si naplánujte urobiť jednu vec, ktorou by ste si uľahčili záťaž z ďalšieho dňa. Jednoducho si nejakú činnosť „predrobte“ dopredu. Alebo postačí, keď si do ďalšieho dňa získate náskok večerným plánovaním činností, ktoré vás čakajú.

6. Spojte sa s komunitou

Zatiaľ čo muži chodia do práce, mamičky sa často cítia osamelé a izolované. Pomôže vám, ak sa aktívne pokúsite spojiť s priateľmi alebo rodinou. Už len to, že sa im budete môcť vyrozprávať, vám pomôže. Skúste si raz do týždňa naplánovať takýto kontakt, či už osobný alebo telefonický.

7. Spríjemníte si domáce práce či cestovanie

Je množstvo možností, akými si môžete spríjemniť domáce práce či cestovanie. Počúvajte hudbu alebo podcast, sledujte edukačné video, trošku si zatancujte, pospevujte si alebo sa niečo nové učte. Prospeje vám to po mentálnej stránke.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist