InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Joga a zlepšenie zdravia: Cvičte ju každý deň a týchto 5 vecí sa vám zlepší

17. 6. 2022
Joga a zlepšenie zdravia: Cvičte ju každý deň a týchto 5 vecí sa vám zlepší
Joga nie je len obyčajným módnym výstrelkom. Je tu s nami už tisícročia a to, že prežila až do dnes, o niečom svedčí. Mnohí ju vnímajú, ako stratu času, no ak by ste sa jej venovali aspoň niekoľko minút denne, vrátila by vám to viacerými spôsobmi.

Joga nie je len o uvoľnení a strečingu. Má svoje prínosy pre telo, myseľ i ducha. Jej každodenným cvičením dosiahnete päť významných prínosov pre svoje zdravie.

1. Ukončí stres a napätie

Ak potrebujete upokojiť od stresu a napätia, joga by mohla byť odpoveďou. Poskytne vám nie len fyzické, ale aj mentálne uvoľnenie. Účinky na boj so stresom sú pritom dlhodobé. Stresu pritom u niektorých osôb môže zbaviť minimálne rovnako efektívne ako návšteva u terapeuta.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Uľaví od bolesti chrbta

Po fyzickej stránke je joga dobrou správu pre tých, ktorých trápia chronické bolesti chrbtice. Dokáže totiž bolesti redukovať. Vedci dokonca ukázali, že 12 týždňov jogy malo na úľavu od bolesti podobný účinok ako 15 návštev u fyzioterapeuta. Ďalšia štúdia tvrdí, že už šesť mesiacov pravidelnej jogy môže zlepšiť fungovanie vášho chrbta, pričom už po troch mesiacoch znižuje bolestivosť.

3. Zbaví vás symptómov depresie

Vedci majú dôvod na to, aby verili, že joga prospieva ľuďom, ktorých trápi depresia či úzkosť. Americkí vedci skúmali, aká „dávka“ jogy by mohla byť najprínosnejšia. Zistili, že už po mesiaci došlo k zlepšeniu u skupiny, ktorá ju praktizovala päťkrát do týždňa, aj u skupiny, ktorá je praktizovala každodenne. Tá druhá skupina mala tento pozitívny vplyv väčší. Zlepšila sa u nej aj kvalita spánku.

4. Posilní vaše srdce

Európski vedci zistili, že pravidelné praktizovanie jogy dokáže znížiť symptómy najbežnejšej formy srdcovej arytmie, ktorá je charakterizovaná nepravidelným tlkotom srdca, únavou, bolesťou na hrudi a zvýšeným rizikom infarktu či mŕtvice. Taktiež sa ukázalo, že pomáha znižovať krvný tlak.

5. Podporí vám činnosť mozgu

Čoraz viac výskumov naznačuje, že joga by mohla mať pozitívny vplyv aj na zdravie vášho mozgu. Podporuje myslenie a kognitívne funkcie rovnako efektívne ako aeróbne cvičenie. Lepšie by ste tak mohli mať pod kontrolou aj svoje emócie, mať lepšiu pamäť, efektívnejšie plánovať a robiť lepšie rozhodnutia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist