InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Prianie vášho trénera: Stanovte si tieto ciele

11. 9. 2022
Prianie vášho trénera: Stanovte si tieto ciele
Je dobré stanoviť si pri cvičení alebo snahe zmeniť svoj život k lepšiemu nejaký cieľ. Nie je to však vždy len o kilogramoch, ktoré chcete schudnúť. Sú aj ciele, ktoré neprídu na um ako prvé, no aj váš osobný tréner by chcel, aby ste za nimi smerovali.

Kanadský osobný tréner Lee Boyce pre magazín Strong poukázal na päť z nich.

Zmeny zvykov len s mierou

Zaviazanie sa k tomu, že zo svojej stravy odstránite všetok cukor alebo že budete cvičiť hodinu šesť dní do týždňa je úctyhodné, no tieto záväzky sa často nestanú realitou, pretože ide o príliš drastické zmeny. Namiesto toho začnite pozvoľna a vyberte si jeden či dva zvyky, ktoré by ste chceli zmeniť. Základom pre dobré energiu sú napríklad spánok a dostatočný príjem vody. Skúste spávať o pol hodinu dlhšie a vypiť hneď po zobudení dva poháre čistej vody. A hoci sa to tak nemusí zdať, práve takéto malé zmeny môžu byť pre vás z dlhodobého hľadiska prínosnejšie.

Článok pokračuje pod reklamou


Koncentrácia na dlhodobý výsledok

Namiesto toho, aby ste sa koncentrovali na transformáciu za pár týždňov, zamerajte sa na zmenu svojho životného štýlu a pristupujte k svojej snahe s dlhodobým cieľom budovania silného a zdravého tela, ktoré je udržateľné. Mali by ste chcieť cvičiť a správne sa stravovať celý život, nie len pár mesiacov. Preto chudnite a budujte svaly pomaly, ale udržateľne.

Končenie každého tréningu správne

Dodržovanie dobrej techniky je veľmi dôležité pre vaše ciele. Zaručuje lepšiu výkonnosť, menšie riziko zranenia a rýchlejšiu regeneráciu. Ku koncu tréningov však mnohí podľahnú egu a ženú sa za cvičením s príliš veľkými váhami a príliš veľkým počtom opakovaní, pričom technika ide do úzadia. Vo väčšine prípadov to končí tak, že po skončení tréningu ste vyčerpaní a necítite sa dobre. Vaším cieľom by však malo byť, aby ste sa po docvičení cítili dobre. Necvičte cez bolesť a netlačte sa v každom tréningu k limitom.

Dôverovanie vlastnej intuícii

Hoci osobný tréner môže byť cenným zdrojom vedomostí a dodá vám sebadôveru, vašou úlohou je to, aby ste počúvali svoje telo a naučili sa veriť svojej intuícii. Nemusíte sa báť povedať trénerovi, čo u vás vyvoláva dobré pocity a čo nie, čo u vás funguje a čo nie. Verte si a keď je to potrebné, dajte o svojich pocitoch vedieť.

Boj proti samému sebe

Či je to cez sociálnej siete alebo priamo v posilňovni, porovnávanie sa s inými a snaha poraziť ich, vás vkladá do pozície, v ktorej riskujete sklamanie, zníženie sebavedomia a dokonca vzdanie svojich ambícií. Pravdou je, že vždy sa nájdu ľudia, ktorí budú od vás lepší. Preto by vašim cieľom malo byť to, aby ste vy boli každým dňom lepším obrazom seba samého. Prekonávajte sami seba.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist