InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Štyri fakty, ktoré by mala poznať každá žena v posilňovni

Autorka: Lucka  /   10. 9. 2022
Štyri fakty, ktoré by mala poznať každá žena v posilňovni
V súčasnosti sa už ženy neboja cvičiť s činkami tak, ako tomu bol ešte pred niekoľkými rokmi. Trend je dobrý, no stále niektoré z nich potrebujú usmernenie, pokiaľ ide o určité fakty, ktoré s posilňovaním súvisia. A my vám teraz prinášame štyri z nich.

Nasledujúce štyri fakty vám môžu pomôcť s vašimi cieľmi a všetky sú založené na tom, na čo prišli vedci. Určite by o nich mala vedieť každá žena – výnimkou nie sú ani muži –, ktorá sa venuje cvičeniu.

Chudnutie vám podporí vyšší príjem bielkovín

Ak cvičíte s cieľom spáliť nadbytočný podkožný tuk, mali by ste prijímať viac bielkovín. Vedci zistili, že skupina, ktoré do svojej diéty pridala 250 kalórií výhradne z bielkovín schudla za osem týždňov viac kilogramov ako skupina, ktorá zo svojej stravy odobrala 300 kalórií, všetky z bielkovín.

Článok pokračuje pod reklamou


Bielkoviny sú dôležité aj pre budovanie svalov

O tomto zrejme viete, ale dostatok bielkovín je veľmi dôležitý, ak je vašou snahou vybudovať si väčšie svaly. Pre maximalizáciu svalových prírastkov by mala žena prijímať denne asi 1,7 gramu bielkovín na jeden kilogram telesnej hmotnosti. Ak teda vážite 60 kilogramov, mali by ste za deň prijať 102 gramov bielkovín.

Jedzte a cvičte viac, ak chcete lepší metabolizmus

Ak chcete mať rýchlejší metabolizmus, tak vedzte, že k tomu vedú dva kľúčové veci – väčší príjem potravy a viac minút v posilňovni. Ak teda chcete udržať svoj metabolizmus rýchly počas chudnutia, nepodľahnite tlaku a neprejdite na nízkokalorickú diétu. Už len to vám spomalí metabolizmus, vďaka čomu nebudete mať ani toľko energie na cvičenie, čo tento efekt ešte zvýrazní.

Ak chcete budovať silu, musíte dvíhať ťažšie činky ako si myslíte

Je zrejmé, že ak chcete budovať silu, tak budete musieť cvičiť s ťažkými činkami. Potrebné sú však činky s takou váhou, o ktorej by ste si možno mysleli, že je až príliš ťažká. Ženy závažie v tomto smere neodhadujú správne. Musíte dvíhať činky, ktoré majú aspoň 85 percent váhy činky, s ktorou zvládnete urobiť len jedno opakovanie. S nimi robte 4-6 opakovaní.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist