InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Najlepší balík doplnkov výživy pre podporenie testosterónu

21. 9. 2022
Najlepší balík doplnkov výživy pre podporenie testosterónu
Ak je nejaký hormón, ktorý potrebuje mať pod kontrolou každý nadšenec budovania svalov, je to testosterón. Kombináciou ktorých doplnkov výživy si ho môžete podporiť? Odpoveď našiel známy americký expert, doktor Jim Stoppani.

Testosterón je mužský pohlavný hormón, ktorý podporuje fyzickú silu, budovanie svalovej hmoty a podporovanie spaľovania tukov. Preto je pre váš úspech pri týchto fitness ambíciách dôležité, aby ste mali jeho hladinu čo najvyššiu.

K tomu vám pomôžu nasledujú tri doplnky výživy:

Článok pokračuje pod reklamou


Tongkat Ali / Eurycoma longifolia

Výťažok z rastliny z dažďových pralesov sa v prírodnej medicíne využíva stáročia. Jedným z jeho účinkov je odtrhávanie testosterónu od globulínu, ktorý ho prenáša krvou a bráni mu vo vstupe do svalových buniek, v ktorých môže stimulovať svalový rast. Druhým účinkom je priame stimulovanie produkcie testosterónu v semenníkoch.

Forskolin

V minulosti bol známy ako spaľovač tukov, no v súčasnosti je viac využívaný pre svoju schopnosť podporovať hladinu testosterónu. Extrakt z koreňa Žihľavy indickej aktivuje enzým adenylátcyklázu, ktorý podporuje produkciu mužského pohlavného hormónu v semenníkoch.

Karnitín

Ďalší suplement, ktorý je známy aj ako prípravok na chudnutie, má aj schopnosť podporovať anabolické schopnosti testosterónu. Podľa výskumov zvyšuje množstvo androgénnych receptorov v svalových bunkách, ktoré na seba zachytávajú testosterón a tým podporujú svalový rast. Kým predošlé dva doplnky výživy zvyšujú produkciu testosterónu, karinitín maximalizuje jeho potenciál.

Ako skombinovať tieto látky dokopy do efektívneho suplementačného balíka?

Ráno s raňajkami, 30 až 60 minút pred tréningom a pred spaním si dajte 100 až 200 mg tongkat ali. Dva až trikrát do dňa užije 20 až 50 mg forskolinu a karnitín užite 1,5 až 3 g s raňajkami, pred a po tréningu, ako aj s večerou.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist