InstagramFacebookYoutube
Výživa

Orechové maslá. Aké sú ich prínosy? Pomôžu s chudnutím?

1. novembra 2022
Orechové maslá. Aké sú ich prínosy? Pomôžu s chudnutím?
Ak nemáte alergiu na orechy, potom máme pre vás dobrú správu. Pomocou krémov, masiel alebo nátierok vyrábaných z orechov môžete čerpať niekoho prínosov pre vaše zdravie, ak ich budete konzumovať s mierou. Pozrime sa na ne.

Prínosy orechových masiel

Kontrola hmotnosti – možno sa vám ako prvé vybaví množstvo kalórií a tukov, ktoré orechy obsahujú, no vysoký obsah bielkovín a vlákniny vás pomôže zasýtiť na dlhšie, vďaka čomu v konečnom dôsledku prijmete menej kalórií a podporíte chudnutie. Len to netreba s ich konzumáciou preháňať.

Dobré tuky – väčšina tukov v orechoch sú nenasýtené tuky, ktoré sú lepšie ako nasýtené alebo trans tuky v spracovaných jedlách. Pomáhajú vám stabilizovať krvný cukor a inzulín.

Článok pokračuje pod reklamou


Sú plné živín – okrem tukov, bielkovín a vlákniny obsahujú aj vitamín B6, vitamín E, kyslinu listovú, niacín, horčík, zinok, meď či draslík. Dávajte si však pozor na druhy, do ktorých sú pridávané sodík, cukor, nezdravé tuky a konzervačné látky.

Antioxidačné účinky – orechové maslá obsahujú selén, mangán, vitamíny C a E, flavonoidy, fenoly, polyfenoly, ktoré majú antioxidačné účinky a teda chránia bunky pred voľnými radikálmi.

Posilňujú zdravie – znižujú cholesterol, ak ho máte vysoký, predchádzajú cukrovke 2. typu, znižujú riziká srdcovocievnych ochorení a mohli by aj znižovať riziko rakoviny čreva. Horčík zase pomôže aj s nervovým systémom, svalmi či kosťami.

Najbežnejšie druhy orechových masiel

Mandľové maslo – asi najbežnejší typ súčasnosti. Je skvelým zdrojom vitamínu B7, ktorý je dôležitý pre spracovávanie tukov, cukrov a bielkovín, ktoré konzumujete. Pomáha udržovať stabilný krvný cukor a a prospeje pokožke.

Maslo z para orechov – je excelentným zdrojom selénu, ktorý podporuje činnosť štátnej žľazy, pomáha telu tvoriť genetický materiál a podporuje imunitný systém. Chráni tiež bunky pred voľnými radikálmi.

Kešu maslo – sú skvelým zdrojom medi, ktorú telo potrebuje pre svoje tkanivá a krv, ako aj podporu tvorby energie. Tiež má antioxidačné vlastnosti, ktoré chránia bunky pred poškodzovaním.

Maslo z vlašských orechov – vlašské orechy sú jedným z najlepších rastlinných zdrojov omega-3 mastných kyselín. Maslo z nich nie je ľahké nájsť v obchodoch, no jednoducho si ho môžete vytvoriť aj doma pomletím v mixéri. V našich podmienkach ide o najdostupnejší druh orechov.

Poznámka na záver, arašidy nepatria medzi orechy a majú iné charakteristiky. Preto tu nefiguruje arašidové maslo. Už sme však o ňom písali. Skúste pozrieť výsledky vyhľadávania pri spojení arašidové maslo.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist