InstagramFacebookYoutube
Tréning

Ako sa zlepšiť v zhyboch bez odporovej gumy?

31. októbra 2022
Ako sa zlepšiť v zhyboch bez odporovej gumy?
Ak chcete zvýšiť počty opakovaní pri zhyboch alebo sa k tejto ambícii vôbec priblížiť, pomocou môže byť odporová guma, ktorá vám cvičenie zhybov uľahčí. Čo však, ak ju nemáte k dispozícii alebo by ste chceli iný spôsob zlepšenia svojej výkonnosti pri tomto náročnom cviku?

Ak ešte nedokážete urobiť ani jeden zhyb alebo je počet opakovaní u vás obmedzený, môžete sa zlepšiť cvičením cvikov, ktoré odporovú gumu nevyžadujú. Magazín The Box poukázal na nasledujúce štyri.

Obrátené príťahy

S osou veľkej činky na stojane v zhruba výške využívanej na tlaky na lavičke sa zaveste pod tyč s vystretými nohami, špičkami pri sebe a bedrami vopred vo vystretej pozícii. Os uchopte nadhmatom na šírku ramien a ruky majte vystreté. Následne sa hrudníkom priťahujte k tyči, pričom preciťujte prácu chrbtových svalov. Ak nedokážete vykonať ani túto alternatívu, pokrčte nohy v kolenách v pravý uhol. Cvik bude ľahší.

Článok pokračuje pod reklamou


Precízne zhyby s asistenciou partnera

Problémom pri pomoci gumových odporových pásov je, že najviac asistujú na začiatku ťahu a minimálne v hornej časti zhybu. V mnohých prípadoch je pritom horná časť opakovania slabinou cvičencov. Preto je lepšou alternatívou asistencie pomoc od tréningového partnera, ktorý má lepší cit pre to, kedy potrebujete viac pomoci.

Negatívne opakovania zhybov

Silu pre zhyby môžete vybudovať nie len samotným priťahovaním tela k hrazde, ale aj spúšťaním, tzv. negatívnou fázou opakovania. Jednoducho sa zaveste na hrazdu a kontrolovane, čo najpomalšie (cieľte na 3-4 sekundy), sa spúšťajte dole.

Príťahy na gymnastických kruhoch

Skvelým nástrojom môžu byť z rovnakého dôvodu ako obrátené príťahy. Príťahy na kruhoch sú pritom flexibilnejšie, pretože môžete meniť sklony a tým aj náročnosť cvičenia. Cvičenie tak môže byť dynamickejšie a môžete robiť viac opakovaní za jednu sériu úpravami v reálnom čase.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist