InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Koľko proteínových nápojov denne by ste mali užívať?

16. novembra 2022
Koľko proteínových nápojov denne by ste mali užívať?
Nápoje zo srvátkových alebo iných proteínov sú obľúbené pre ich ľahkú prípravu a efektívne plnenie cieľov, pre ktoré boli vytvorené. Cvičencom doplnia bielkoviny, ktoré sú potrebné pre regeneráciu a rast svalov. Koľkokrát by si ch však za deň mali dať?

Proteíny sú doplnky výživy v práškovej forme, ktoré sa delia podľa pôvodu bielkovín, ktoré obsahujú. Najrozšírenejšie druhy sú srvátkove a kazeínové, no poznáme aj vaječné či hovädzie, alebo z rastlinných druhov sójové, konopné, hráškové a podobne.

Líšia sa druhmi bielkovín a dĺžkou i vstrebania, no všetky majú spoločné to, že do diéty poskytujú cenné bielkoviny, ktoré môže byť v potrebnom množstve ťažké získať z bežnej stravy. Pripravujú sa zmiešaním mlieka alebo vody.

Článok pokračuje pod reklamou


Akú úlohu zohrávajú proteíny vo vašej diéte?

Proteínové nápoje sú ako stvorené pre aktívnych ľudí, pretože poskytujú mnoho živín potrebných pre regeneráciu po tréningu. Ich konzumácia pred a po tréningu zvyšuje športovú výkonnosť i schopnosť tela sa z fyzickej záťaže zotaviť. V závislosti od osoby a aktivity pritom stačia dávky v množstve 20-40 gramov.

Tento doplnok výživy je však vhodný aj na zaplnenie dier v našej strave. Skvelým spôsobom zvyšujú celkový denný príjem bielkovín, čo sa hodí ľuďom, ktorých sa už týka strata svalov – typicky starších ľudí alebo ľudí s určitými chorobami.

Koľko proteínových nápojov by ste mali skonzumovať v priemerný deň?

Vždy by ste sa mali snažiť získavať bielkoviny z prirodzených potravinových zdrojov. A hoci na proteínových nápojoch nie je nič zlé, nemali by ste to s ich príjmom preháňať, pretože by ste mohli riskovať aj obmedzenie príjmu iných živín, ktoré by ste inak prijali z bežnej stravy.

Priemerná aktívna osoba by sa tak mala snažiť obmedziť príjem bielkovín zo suplementu na dve dávky. Ak nie ste až takí aktívni, mohla by vám stačiť aj jedna dávka. Na druhú stranu, ak ste mimoriadne aktívni, môžete skonzumovať aj tri dávky.

Podstatné je to, aby ste proteínový nápoj brali len ako doplnok svojej výživy. Tá má mať svoje základy na pevnej strave, ktorá obsahuje široké spektrum živín, vrátane vlákniny, zdravých tukov, vitamínov a minerálov. Ako sa hovorí – všetkého s mierou. A platí to aj o proteínoch.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist